Home Studio.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pieterh60
    • Aug 2010
    • 7

Home Studio.

Hallo ,

Ik wil een home studio bouwen. De kamer die daar voor gebruikt word is met een houten vloer van laminaat. Ik neem aan dat de vloer geisoleerd moet worden? Iemand ervaringen met Home Studio's ? En hoe hebben jullie dat aangepakt? Verder wou ik de MIC AKG PERCEPTION 220 Bestellen, Heeft iemand hier ervaring mee ?

Met vriendelijke groete,
    Pieter.
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

Veel te weinig info om een enigszins zinnig antwoord te geven.
    Vertel o.a. even precies wat je wilt gaan doen in je home studio en wat je daarvan gaat verwachten.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• Pieterh60
      • Aug 2010
      • 7

Ik bouw mijn studio omdat ik sinds kort rap. En ik hiervoor altijd bij een vriend heb opgenomen maar die is verhuist en het is te ver om steeds heen en weer te gaan. Dus ik wil mijn studio gebruiken om rap optenemen, Afwerken enzovoort. Tips ?

Comment

• Greendiek
        • Jan 2010
        • 32

Misschien wat meer informatie omtrent het budgetwat je hebt? En wat zijn je ervaringen op het gebied van geluidstechniek?

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

microfoon Sm58+usb dongel naar PC waar gratis cubase LE bijzit+
          plus "se electronics reflection filter" op stevig statief
          lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Dikke gordijnen ophangen, dan kun je door de gordijnen al dan niet dicht te schuiven de akoestiek naar wens aanpassen. Zelfde geldt voor de vloer, een parketvloer kun je eenvoudig meer dempen door met vloerkleden te werken, een vloer die sterk dempt minder dempend maken is een stuk lastiger.
            Wordt dus veel experimenteren wat je zelf het lekkerst vindt klinken.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Caspero
              • Oct 2006
              • 65

Originally posted by Pieterh60
              De kamer die daar voor gebruikt word is met een houten vloer van laminaat.
              Hou er wel rekening mee dat laminaat gewoon gelijmd hout is met een fraai plastic printje eroverheen, en dus niet de akkoestieke eigenschappen bezit waar je waarschijnlijk iedereen ('serieuze studio's') over hoord.

Ik zou overigens lekker het advies van Showband opvolgen. fijne koptelefoon op en opnemen maar.
              Verder is er toch wat meer info nodig... wil je 't ook gaan afmixen in die ruimte? Wat voor 'n afluistering gebruik je daarvoor? Wat is je budget? Welke kwaliteit wil je behalen(even aan vrienden laten horen, of serieus naar producers sturen?) afmetingen van de ruimte?

Comment

Working...