Wat te doen Drum Mics

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tRow
    • May 2010
    • 4

Wat te doen Drum Mics

Hallo,

Ik heb een tijdje gespaard om zelf mijn drums op te nemen,

ik heb nu zon 280 euro. En heb al een mengpaneel gekocht: behringer mx2642a

En ik moet nog 2 standaarden voor de overheads + 1 voor de bassdrum mic denk ik. Ook moet ik nog de kabels / eventueel de klemmen voor de toms/snare

Ik heb een Tama Superstar Hyperdrive, en speel vooral rock, hard rock en metal.

Wat raden jullie mij aan?

Bedankt,
    Maarten
    Last edited by tRow; 30-05-10, 19:20.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by tRow
    Hallo,

Ik heb een tijdje gespaard om zelf mijn drums op te nemen,

ik heb nu zon 350 euro. En heb al een mengpaneel gekocht: behringer mx2642a

En ik moet nog 2 standaarden voor de overheads + 1 voor de bassdrum mic denk ik. Ook moet ik nog de kabels / eventueel de klemmen voor de toms/snare

Ik heb een Tama Superstar Hyperdrive, en speel vooral rock, hard rock en metal.

Wat raden jullie mij aan?

Bedankt,
    Maarten
    Kick microfoon kun je ook gewoon in de kickdrum leggen op de demping die je erin hebt zitten, scheelt je alvast een statief.
    Voor microfoons binnen jouw budget zijn er wel een aantal complete kits te koop, ff zoeken op de J&H site.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• tRow
      • May 2010
      • 4

Originally posted by MusicXtra
      Kick microfoon kun je ook gewoon in de kickdrum leggen op de demping die je erin hebt zitten, scheelt je alvast een statief.

Dan verschuift hij toch ?

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

Zelden echt last gehad van een mic die door de kickdrum rolden.

In de meeste kicks liggen al doeken. Dus wanneer je daar je mic op laat liggen kan er vrijwel niks gebeuren. Het komt maar een enkele keer voor dat je mic tegen de zijkant rolt. Maar dat zou de eerste keer zijn voor mij
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Originally posted by MusicXtra
          Met een beta91... ok, maar met een D112 of beta 52 (of iets vergelijkbaars), krijg je dan geen last van verandering in de klank door reflecties van het oppervlak waar de microfoon op ligt? Lijkt me sowieso niet het meest handige, koop voor die 20,- gewoon een kickdrum statiefje.

Wat betreft de mics: CAD heeft een leuk 7-delig drumkitje voor een mooie prijs, mist alleen nog een hihat microfoontje...
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

Nu je het zegt, Beta91. Die zwerven hier ook nog ergens rond. Met dat geneuzel van mini xlr.

Ga ik eens zoeken
            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by renevanh
              Met een beta91... ok, maar met een D112 of beta 52 (of iets vergelijkbaars), krijg je dan geen last van verandering in de klank door reflecties van het oppervlak waar de microfoon op ligt? Lijkt me sowieso niet het meest handige, koop voor die 20,- gewoon een kickdrum statiefje.

Wat betreft de mics: CAD heeft een leuk 7-delig drumkitje voor een mooie prijs, mist alleen nog een hihat microfoontje...
              Gebruik meestal een D112 voor de kickdrum en leg die ook heel vaak gewoon op het dekentje in de kickdrum.
              Nooit problemen mee gehad en als ik het budget van TS zie dan is iedere Euro er een.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• tRow
                • May 2010
                • 4

ik ben er achter gekomen dat ik iets minder budget heb , namelijk 280 euro. Ik heb trouwens al wat leuke setjes gezien

Die CAD, maar die kende ik al. Alleen het probleem is dat je die uit het buitenland moet halen en dat je dan vaak invoerrechten betaald.

maar een paar andere:

7-delige drum microfoonset te koop aangeboden < Microfoons < Muziekinstrumenten op Speurders.nl (dit is een Wharfedale KMD7 )

THE T.BONE DC1500 - Dutch International Cyberstore

Comment

• Carl
                  • Nov 2000
                  • 907

Nee hoor, CAD is gewoon in NL te koop. Ik heb er enkele in gebruik, prima mic's!

Comment

• tRow
                    • May 2010
                    • 4

kun je dan aub een linkje sturen ?

Comment

• rolanddeg
                      • Nov 2004
                      • 337

RSL in Breda is importeur/ dealer van CAD. Inderdaad best leuke microfoons voor het geld! Ik bezit een CAD grensvlak, leuk dingetje voor in de kick. Vraag me alsjeblieft niet naar het typenummer, zo vaak gebruik ik hem nou ook weer niet...

Comment

Working...