uitvallen van de record in Cubase SX3
Collapse
X
-
Met de juiste combinatie is firewire zeer stabiel. Meer dan USB omdat firewire de CPU niet belast.
Zeker als je firewire gebruikt met een Mac.Comment
-
En dat is nou net het probleem ventje .
Wat is een goede combinatie.
je zoekt je een bult en kan vanalles en nog wat aanschaffen, maar ik zeg je dat USB altijd werkt .
Trouwens vorige week nog een G5 met protools zien crashen
De baas is de studio was niet content ...
De MAC's zijn ook niet meer wat ze geweest zijn hé
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Inmiddels heb ik het intern geheugen uitgebreid naar 2,5 G en een express-card met Firewire TI chipset aangeschaft.
Afgelopen oranjenacht in Hoeven de nieuwe combinatie getest.
Het resultaat van de express-card was bedroevend, binnen 5 minuten meer dan 300 drop-outs. En bij iedere drop-out valt Cubase uit de record.
Terug naar de orginele firewire-poort waar ik in 2 uur ca. 30 drop-outs had.
Al met al nog steeds niet betrouwbaar dus.
Zijn er nog meer functies in XP pro. uit te schakelen welke de processor "zwaar" belasten? Of is het verstandiger om naar een externe harde-schijf te schrijven ipv de interne?
Thanks in advance!
JackPowered by AudioMadness....Comment
-
Niet dat het erg echt beter op zou worden als je er nog meer werkgeheugen in drukt maar 3.5GB kun je makkelijk overschrijven door heel simpel een 64bit OS te gebruiken. dan kun je over de 100GBSis,
Helaas ondersteund m'n lap-top geen 4 G Ram, 3,5 G is het maximaal haalbare, ik heb reeds 2 G bij besteld, eens kijken hoeveel beter het wordt. In principe heb ik aan 16 kanalen genoeg, maar 24 zou erg fijn zijn.
In m'n mixer moet ik echter kiezen tussen 16 of 32 kanalen.
Ik gebruik geen Plug-ins, gewoon de kale Cubase 3 SX. Ik wil gewoon graag opnames kunnen maken van de bandjes en musicals enz. die ik mix.
Het is net een klein stukje meerwaarde die ik kan leveren aangezien ik verder alles al had.
Hartelijk dank voor je support!
Jack
.
Comment
-
Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn Saffire. Andy Poole van Focusrite vroeg me het programma van de volgende site te draaien: DPC Latency Checker
Door de aanwijzingen op die site te volgen, kon ik lokaliseren waar bij mij het probleem zat, in mijn geval de netwerkkaart. Door deze uit te schakelen is mijn systeem nu stabiel.
Ik hoop dat je hier mee geholpen bent.
Groet,
CharlesComment

Comment