mLAN discontinued, wat nu?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • van der Harst
    • Feb 2010
    • 13

mLAN discontinued, wat nu?

Ik doe al enige jaren het live mixen van een coverband dmv analoge mixers. Aan analoog kleven wat bezwaren (ik weet het, aan digitaal ook ) dus ben ik op zoek gegaan naar een passende digitale vervanger voor de mengpanelen. Na uitgebreid markt onderzoek heb ik een Yamaha 01V96VCM gekocht.[LIST=1][*]De gedachte IS om deze via de bestaande adat aansluiting uit te breiden met 8 extra ingangen.[*]De gedachte WAS om (niet live) via een mLAN (firewire) optiekaart met 16 sporen op te nemen naar een Macbook Pro (MBP) totdat Yamaha mij afgelopen week deed melden dat men de mLAN card uitfaseren en niet ondersteunen op Windows 7 en Snow leppard (ivm 'know issues' and 'high latencies'.[/LIST]1. snap ik nog, dat is gewoon uitbreiden.
    2. Ik dacht een voordelige en overzichtelijke (insteekkaart in mixer een kabeltje en wat software) oplossing voor het 16 sporen opnemen bedacht te hebben maar dat blijkt nu tegen te vallen. Ik ben een newbe in digitale geluidsverwerking dus heb geen idee hoe nu verder.

Ik heb een aantal discussies gelezen maar zie een HD recorder niet zo zitten. Anderen spreken over een adat insteekkaart voor de mixer en dan met 2 (8 per adat) kabeltjes naar maar dat past niet in mn MBP. Dan moet er eerst weer een 'kastje' ($) tussen de adat en de MBP die op zijn beurt weer via FireWire moet worden aangesloten. En dat 'kastje' heeft dan ineens geen last van 'know issues' and 'high latencies'?

Wie heeft er ervaring met mLAN en is dat echt zo slecht?
    Wie weet er een simpele overzichtelijke (kostenvriendelijke) oplossing?
    Alvast dank, Arie
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104