Benodigdheden live webshow

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rick220
    • Oct 2009
    • 3

Benodigdheden live webshow

Hallo mensen,

Ik heb een paar beginners-vraagjes.

Samen met 2 andere vrienden af en toe een live webshow presenteren, alleen weet ik niet precies wat ik het best kan kopen qua audio apparatuur.

Ik ben vrij technisch aangelegd dus ik kom qua software erg ver maar mijn hardware kennis laat mij hier in de steek...

Ik PowerMac G5 met zowel Firewire als USB aansluitingen en vanaf die computer wil ik de live beelden & audio mixen en doorsturen naar de stream server (dat weet ik allemaal wel) alleen ik weet dus niet precies wat ik nodig heb om een beetje knap geluid te krijgen.

Na een beetje surfen kwam ik wel het e.e.a. tegen (bijv AKG WMS 40 PRO PRESENTER flexx kopen? Bestel je WMS 40 PRO PRESENTER flexx voordelig bij RJshop.) maar dat is allemaal >200 euro. Dasmicrofoontjes (draadloos of anders bedraad, bij voorkeur draadloos uiteraard) zijn wel zo handig aangezien we de handen graag vrij houden. 2 mensen zijn maar in beeld (ik doe enkel techniek) dus een dingetje met 2 (of 3 voor bijv. voor gast/of handmicrofoon voor publiek) is zat.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp, heb er alle vertrouwen in!

Groetjes,
    Rick
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Je wilt een hoop technische hoogstandjes, maar je wilt er geen geld aan uitgeven... Dan wordt het lastig. Nu heb je het geluk dat je webstreams aanbiedt en het geen topkwaliteit geluid hoeft te zijn, maar dan nog zul je redelijk wat geld neer moeten leggen.

Als je dan toch onder de 200 euro per set wilt blijven, kun je wellicht zoiets proberen: Sennheiser freePORT 12, Draadloze Presentatie Set - J&H licht-geluid.nl / shop

Comment

• Rick220
      • Oct 2009
      • 3

Het is absoluut niet het "voor een dubbeltje op de eerste rang" principe hoor. Ik wil best wel 200 euro uitgeven en dan een mooie set hebben maar ik vroeg me af of er goedkopere instap modellen zijn/waren

Wat zou ik overigens nodig hebben om een bedrade microfoon met mn pc te verbinden? een USB audio interface?

Thanks.

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Wat wil je doen? Wat heb je nu eigenlijk precies nodig?
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Rick220
          • Oct 2009
          • 3

Ik heb simpelweg 2 kwalitatief niet al te slechte (draadloze) dasspel-microfoons nodig om aan te sluiten op een Mac.

Comment

Working...