Motu 2408MK3 met Mac G5

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Motu 2408MK3 met Mac G5

Beste allemaal,

Ik heb al enige tijd een Motu 2408MK3 geluidskaart in mijn Eye4 station en dat werkt prima. Nu begint de PC echter op leeftijd te raken en begin ik te denken aan vervanging.

Ik wil echter ook zeker kijken of een Apple G5 een optie is, aangezien ik daar zeer veel positieve verhalen over hoor t.o.v. windows machines. Iemand hierovermeer ervaring ??

Is het mogelijk om de Motu 2408MK3 te gebruiken met een G5 ? ik kan hier op de websites geen duidelijke info over vinden ??

Als dit niet mogelijk zou zijn komt er waarschijnlijk weer een nieuwe Eye4 station, want dat is echt een prima machine.
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

MOTU levert Mac-software bij hun interfaces, dus ik neem aan dat het dan compatible is.

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Dat het softwarematig compatible is weet ik al, dat is wel te vinden.

Mijn vraag is alleen of het hardware matig ook past is dus mijn vraag. Hierover kan ik geen duidelijke info vinden namelijk. Misschien een rare vraag, maar goed ik ben niet zo'n computertechneut. als alles werkt gaat het prima, maar bouwen van systemen e.d. is niet zo aan mij besteed.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by MarkRombouts
        Dat het softwarematig compatible is weet ik al, dat is wel te vinden.

Mijn vraag is alleen of het hardware matig ook past is dus mijn vraag. Hierover kan ik geen duidelijke info vinden namelijk. Misschien een rare vraag, maar goed ik ben niet zo'n computertechneut. als alles werkt gaat het prima, maar bouwen van systemen e.d. is niet zo aan mij besteed.
        Softwarematig kan het, ook de drivers zijn er voor mac. Alleen zal je moeten zien dat uw G5 een PCI slot heeft voor de PCI-424 card. De MAc Pro heeft zeker zowel PCI als PCIe sleuven.

Kan je zeggen welke PCI versie van PCI-424 card er bij zit?

Kort weg uw mac G5 moet PCI of PCIe sloten hebben. Dit zal volgens mij geen probleem zijn.

Comment

• KlankOntwerp
          • Jun 2008
          • 130

Wat is de reden om een G5 te kopen boven een Intel Mac, of bij gebrek aan cash flow een goede Wintelmachine? De oude Macs worden nog wel gesupport maar dat neemt toch mondjesmaat af.

Comment

Working...