Optical in en uitgang van Terratec Phase 26 USB

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T_Sound
    • Sep 2009
    • 267

Optical in en uitgang van Terratec Phase 26 USB

Hallo,

hier een vraag over de Terratec Phase 26 USB externe geluidskaart.

Is het mogelijk de behringer ddx 3216 te verbinden met de optical in en uitgang van de terratec 26 usb via de adat kaart in de ddx? (allebei via een glasvezel kabeltje) of zijn de zend en ontvangst protocollen verschillend?

Is het mogelijk om via een andere manier de behringer digitaal met deze geluidskaart te verbinden zodat ik mijn signalen van de ddx via deze geluidskaart naar de pc kan sturen zonder audiokabels tussen de ddx en de pc/geluidskaart?

Ik hoop dat jullie antwoord voor mij hebben.

Groet T_Sound
    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by T_Sound
    Is het mogelijk de behringer ddx 3216 te verbinden met de optical in en uitgang van de terratec 26 usb via de adat kaart in de ddx? (allebei via een glasvezel kabeltje) of zijn de zend en ontvangst protocollen verschillend?
    Naar mijn beste weten is de optical in out op de terratec een spdif en is de ddx3216 inderdaad een ADAT formaat.
    Het verschil is dat spdif stereo is en Adat is 4xstereo dus 8 kanalen over hetzelfde kabeltje.

Ik weet niet of op de behringer ook een spdif mode te kiezen voor de optical outs anders gaat dit niet lukken.

Wat misschien wel gaat is de coaxiale spdif in/uitgang (tulp/cinch plug), of de AES/EBU uitgang met verloop te verbinden met de coaxiale ingang van de terratec.
    Al ben ik niet zeker of deze voorkomen op de behringer, weer lang geleden dat ik er 1 onder mijn handen heb gehad.

Als je het werkend krijgt dan moet je ook goed controleren of je geen klikken of andersoortige stoorsignalen hebt.

Comment

• T_Sound
      • Sep 2009
      • 267

De behringer heeft in principe gewoon een spdif tulp\cinch in\out en de terratec ook, maar de terratec heeft ook een lightpipe in\out (daar staat bij optical) ik zal even kijken of de ddx ook een spdif mode heeft voor de adat kaart, maar ik weet zo niet hoeveel kanalen de terratec kan ontvangen via de lightpipe in\out.

Ik kijk wel even en inider geval bedankt, andere mogelijkheden ook welkom. Dank u wel

Gr,

T_Sound

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Originally posted by T_Sound
        ik weet zo niet hoeveel kanalen de terratec kan ontvangen via de lightpipe in\out.
        Terratec is geen pro audio, dus ik geloof niet dat ze iets met adat doen.
        Bovendien is deze kaart 6 kanalen. Maar wie weet.

Comment

• T_Sound
          • Sep 2009
          • 267

Ik heb de handleiding er even bij gepakt, van de terratec en van de ddx\adat 16 slotcard en de terratec stuurt via coax en via lightpipe spdif signalen uit. De adat16 card ontvangt en zend alleen adat signalen uit (8 kanalen per lightpipe). Ik kan alleen niet vinden hoeveel kanalen de terratec via de lightpipe (optical) kan ontvangen. Ik denk alleen stereo (2x mono), omdat terratec inderdaad geen pro audio is.

In ieder geval bedankt voor de reacties. Maar als er toch iemand is die het wel gelukt is of die er meer over weet, ik houd me aanbevolen.

T_Sound

Comment

Working...