Neumann M149 CQ preamp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Neumann M149 CQ preamp

Beste forumleden.
    Vorige week heb ik een neumann M149 gekocht ( de kenners weten wel waar ik het over heb )
    Nu zoek ik een super goede micpreamp om deze micro in de studio aan te sturen .
    Prijs is van geen belang. Het moet super goed zijn.
    Wie kan mij een goede preamp aanbevelen.
    Met welgemeende dank voor de hulp.
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • peterwagner
    • Oct 2008
    • 317

Het ligt er helemaal aan wat voor klank je wil:

Buizenkleuring: Manley Voxbox, Mercury M72/M76 (vintage siemens-remake)
    Transistorkleuring: API 512, Neve 1073/1081, Chandler TG, Great River
    Transparant: Millennia, GML, John Hardy.

Er is dus genoeg keus.....
    Wat voor klank zoek je?

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Hoi Peter , de micro zelf is een buis dus ga ik het liefst voor buizenkleuring,
      De micro zal ook uitsluitend gebruikt worden voor zang ( male en female ) .
      sis

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Als je een buizenpre wilt die echt iets toevoegt kan ik je van harte de Tubetech MP1-A aanbevelen, helermaal super. Kan erover lullen, maar je moet het toch echt zelf gaan horen.

Tube Tech / MP 1A Mic. Preamplifier

Mooie mic ook die 149, veel plezier daarmee!
        Last edited by sparky; 26-09-09, 20:11.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Een Manley Voxbox is ook echt de moeite waard om uit te proberen, kan ik je uit ervaring vertelen !

Verder zijn er heeeel veel smaakjes te vinden hoor....

Denk ook aan een goede AD converter, die is net zo belangrijk voor je uiteindelijke sound (Benckmark , UA, Apogee, etc).

Succes ermee !
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Hallo Sparky en berolios, ik kan beide preamps bij mijn dealer in demo testen , ga ik zeker doen.
            Bedankt alvast voor jullie Bijdrage.
            Nog even bijvermelden dat deze mic zal gebruikt worden in combinatie met de mac. G5 protools 8 en sonar 8.5 producer op PC met de I7 processor.
            sis

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Ik zou een buizenpreamp gebruiken, en daarna een 9000k SSL channelstrip.

Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.dv247.com/assets/products/36676_l.jpg

let op deze is niet meer te krijgen, je zult dus op zoek moeten gaan naar een tweedehands.

Comment

• berolios
                • Sep 2005
                • 1538

Originally posted by frederic
                Ik zou een buizenpreamp gebruiken, en daarna een 9000k SSL channelstrip.

Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.dv247.com/assets/products/36676_l.jpg

let op deze is niet meer te krijgen, je zult dus op zoek moeten gaan naar een tweedehands.
                Dus jij zegt eerst door een buizen pre-amp en daarna nog een keer door een solid state? Heb ik echt nog nooit van gehoord en ik zie er ook echt het nut niet van in.

@Sis:
                Denk ook aan die AD-converter, da's echt heel belangrijk. Een Benchmark ADC-1 kost net wat meer dan 1000, maar dan heb je ook wel echt dikke sound !

Succes met testen ! Als je nog wat adresjes nodig hebt, kun je altijd mailen, no problem.

p.s. die Tube-tech is ook echt heel goed. Keuze te over !!
                Last edited by berolios; 27-09-09, 08:36.
                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Hallo mensen,
                  Ik kan deze week de focusrite ( inclusief AD convertor ) in demo eens testen, is dit een goede keuze of kijk ik toch naar iets anders ?
                  link:
                  Focusrite Audio Engineering | Global Site | Products | ISA | ISA430 MkII
                  Groeten
                  sis

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by sis
                    Hallo mensen,
                    Ik kan deze week de focusrite ( inclusief AD convertor ) in demo eens testen, is dit een goede keuze of kijk ik toch naar iets anders ?
                    link:
                    Focusrite Audio Engineering | Global Site | Products | ISA | ISA430 MkII
                    Groeten
                    sis
                    Hoi Sis, zeker meer dan het testen waard.
                    Ik heb een 430mkII. Zeer warme klank. Doet soms een beetje denken aan de AMS neve preamps. Hij is zeker te vinden tweedehands voor onder de 2000€
                    Last edited by frederic; 28-09-09, 15:48.

Comment

Working...