Firewire interface

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geluidsman
    • Sep 2009
    • 4

Firewire interface

Hoi allemaal, ik ben nieuw op het forum en ben me momenteel aan het fixeren op het maken van studioopnames. Nu ben ik zelf drummer en zou ik het te gekvinden om mezelf op te kunnen nemen, daarnaast zal ik het ook fijn vinden om opnames te maken in de oefenruimte. Nu wil ik aan het einde alle sporen apart kunnen editen.

Is het dan een goed idee om te denken aan een firewire interface, of zijn er nog goedkopere oplossingen?

Groetjes

Patrick
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

Je zult een audiointerface nodig hebben, firewire of usb.
    Daarnaast zul je ook multitrack software nodig hebben, microfoons en kabels.
    En niet te vergeten een computer die het aankan.
    Audio opnemen in multitrack vergt een zware processor, veel werkgeheugen en een ruime harde schijf.
    Al met al zal het niet goedkoop zijn.
    Heerlijk die stilte

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Elke "huis tuin en keuken computer" die tegenwoordig verkocht wordt is krachtig genoeg om 8 kanaaltjes op te nemen en te mixen.

De grootste kosten zijn micro's kabels en statieven.
      Een interface met 8 microfoonkanalen heb je voor een 3-400€.

Comment

• geluidsman
        • Sep 2009
        • 4

Is dit een goede interface, of zijn er kwalitatief betere interfaces voor dit geld.
        PRESONUS FIREPOD - Dutch International Cyberstore Hij wordt geleverd met cubase, is dit genoeg aangezien ik veel heb gehoord over pro tools. Btw kan ik dit zou aanluiten aan het stopcontact, of moet er nog een poweradapter tussen op het eventuele rack. Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes

Patrick
        Last edited by geluidsman; 05-09-09, 10:19.

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

De Presonus heeft een eigen voeding nodig en wordt meegeleverd (dit kun je zelf lezen op die site).
          Ik heb er in het verleden al een keer opnamen mee gemaakt voor een theaterstuk en hij deed het prima. Niet de top-of-the-bill geluidskaart, maar ook geen goedkope troep waar je spijt van zult krijgen.

Het grootste probleem wordt: microfoons. Hier zul je heel veel verschil in kwaliteit merken tussen verschillende microfoons uit verschillende prijsklassen.

Het is maar net wat je met je opnamen wilt doen. Voor professionele opnamen heb je een kapitaal nodig voor de mooiste microfoons, voor 'gewoon voor de leuk' kun je met een goedkoop kant-en-klaar setje al uit de voeten.

Comment

Working...