Ruisprobleem :(

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lonelyalienproductions
    • Sep 2009
    • 6

Ruisprobleem :(

Halo,

kan iemand mij helpen met het volgende probleem...

Heb een behringer C-3 grootmembraan condensatormicrofoon, omdat ik nu niet beschik over een mengpaneel met ingebouwde fantoomvoeding, heb ik bij de micro dus een aparte voeding gekocht, wanneer ik die nu op mijn compacte versterker aansluit (CUBE Monitor - ROLAND) dan krijg ik egt verschrikkelijk veel ruis, precies aan zee bij tsunami-conditions, egt ni tof. maak mij zorgen of ik met de hele zwik gewoon terug naar de winkel moet lope of anderzijds nog een klein fortuin aan een serieus mengpaneel te geven.

Mijn vraag is nu, heeft er iemand ervaring met van die aparte fantoomvoedingen, want pa zegt dat het voor hem overkomt als een interferentie met netvoeding (50 hertz)

Volgens mij is de bron van ruis de Roland Cube... aangezien die sowieso wel een beetje ruis geeft, ook met andere mic's maar dan weer niet zo hard en storend als met de behringer...

De cube is voor andere toepassingen egt ni slegt, maar heb ook vooral die zeer gevoelige range van de behringer nodig waar zich al de ruis bevindt...

bwa jah, ik kan hier nog een uur neurotisch doen, maar volgens mij is de point wel duidelijk...

nog een ding... toch... na de fantoomversterker gaat de xlr naar een mono jack... lijkt mij ni te kloppen... 3 pinner -> 2 contacten ?
  • lonelyalienproductions
    • Sep 2009
    • 6

ooh ja...

als ik het geluid uit de cube naar de imac laat lopen doet het ook de tsunami-sound... niet egt een surprise eh :s
    Last edited by lonelyalienproductions; 01-09-09, 19:53.

Comment

• keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

En wat wil je precies opnemen?
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• lonelyalienproductions
        • Sep 2009
        • 6

buitengeleuid (niet dikwijls) maar vooral studiogeluid finaal opnemen...

maar eerst en vooral monitore op de cube monitor, ik snap het egt niet, een beetje ruis ok, maar dit is egt ni normaal

Comment

• keenoncoolstuff
          • May 2003
          • 695

Ik snap het ook niet, maar dat ligt misschien aan de onduidelijke vraagstelling...
          Opnemen op een gitaarversterker? Of wil je met een microfoon buiten geluid opnemen dat je ter plaatse met je gitaarversterker wilt versterken? Of speel je luchtgitaar in het open veld? Of wil je finaal studiogeluid opnemen met je gitaar? Of wil je een monitor op de gitaarversterker zetten?
          Vaag verhaal waar je heel veel kanten mee opkunt...
          Last edited by keenoncoolstuff; 02-09-09, 18:08.
          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by lonelyalienproductions
            nog een ding... toch... na de fantoomversterker gaat de xlr naar een mono jack... lijkt mij ni te kloppen... 3 pinner -> 2 contacten ?
            Ik neem aan dat dat tussen de phantom en de versterker is?
            Het kan wel (dan ben je gewoon unbalanced bezig), maar 9 van de 10 keer zit daar je ruisprobleem.
            Is de ingang op de Cube gebalanceerd? Zo ja: stereojack van maken. Zo nee: probleem.
            DI met aardlift ertussen (en dan omgekeerd gebruiken) kan helpen...
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Originally posted by lonelyalienproductions
              ooh ja...

als ik het geluid uit de cube naar de imac laat lopen doet het ook de tsunami-sound... niet egt een surprise eh :s
              ook zonder bal./unbal. kabel geeft hij schijnbaar ruis, dus daar ligt het probleem al. vervang die cube nou gewoon en je bent er vanaf
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...