Burospeakers?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

Burospeakers?

goedenmiddag,

ik ben geluidstech/lichttech etc en zit nog al veel achter m'n computer te ontwerpen, tekenen, preprogrammen ed.

Nu hou ik veel van een stukje muziek en heb al tech hier en daar prachtig geluid gehoord.
    Nu heb ik een Altec lansing setje ( 4" + 0,5"? & 1*8"sub)
    Dit klinkt zeker niet slecht maar het word eens tijd voor een stapje hoger.
    Vooral gezien ik tegenwoordig mooier geluid heb in een live mix dan thuis.
    Het vervelendste vind ik het gat tussen in het mid/laagmid ( wat wil je 4" op mn buro en 8"eronder)

* Ik ben net begonnen met zoeken naar dingen als top "pc setjes"van logitec etc . Maar ik denk dat ik zelf bij de top line van deze merken nog niet tevreden ben met het geluid. en vrees toch weer voor het gat, en een gemist aan body.

* Ook ben ik gaan kijken naar studio monitor... prachtig maar 500 per speaker gaat me wat ver... vooral als er ook een sub bij moet..

* In hifi is bijna alles weer passief... en moet ik voor een stereo setje weer een 7.1 eindbak neerzetten

Ik zoek dus eigenlijk een aktief setjes zonder toeters & bellen met een +/- 10" (bass reflex?)en het liefst een ribbon erin. dit voor een mooie body zonder sub.

Is dit een haalbaar idee? of ga ik echt laag tekort komen? het gaat niet hard hoor. zit +/- 60 cm van de speakers. Dus nearfield & fullrange.

Heeft iemand mooie tips/ ideeen voor me?

met vriendelijke groeten,

Leks
    Last edited by Leks; 26-07-09, 11:28.
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

Ideeen genoeg, maar die zijn voor minder dan 500 euro niet haalbaar.

Heb zelf een actief setje Alesis monitor-ones staan... kosten weinig en klinken best goed (menig goudenpluggen-review komen ze erg goed of zelfs als beste uit de test).

Mooi setje yamaka's of tannoys moet ook niet te doen zijn, maar ik zou zo weer voor mijn m-ones kiezen.

(p.s in het dagelijks leven mag ik naar K&H O300's luisteren, dus ik ben best verwend)
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

kijk naar een setje "KRK rokit" met acht inch. Is prima in dat budget. Misschien haal je 10 inch ook nog voor dat geld maar dan moet je zoeken.
      lekker belangrijk!

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Ik heb hier een setje M5A van Alto staan. Klinkt niet verkeerd voor zijn geld en ik mis eigenlijk geen sub.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• janneman32
          • Dec 2005
          • 65

luister eens naar de Samson Rubicon R8a. Is actief, met ribbon en is volgens mij onder de 500 euries te krijgen.

Greetzzz, Jan

Comment

• Leks
            • Oct 2007
            • 330

alvast hartelijk bedankt voor de reacties
            had niet verwacht snel reactie te krijgen eigenlijk.

zijn er mensen hier die ervaring hebben met 8" speaker/studio monitoren zonder sub?

geeft dit genoeg "druk"? oftwel hoor ik de lage tonen van de basgitaar en komt de kick een beetje over? of moet ik hier eigenlijk een 10" voor nemen?

Dit is namelijk nog mijn vrees, volgens mij is het namelijk niet te doen om lekker geluid te krijgen uit een sub die onder je buro staat als je zelf aan het buro zit.
            of is dit onzin?

@ janneman32: samson kan ik goedkoop krijgen dus dit zou een leuke optie zijn. heb je zelf al eens gehoord? het ribbon gedeelte spreekt me namelijk aan.

@ showband: zijn deze krk rokit's ook te krijgen met 10"? ik kan ze niet vinden op de site van krk namelijk. of bedoel je algemeen een 10"?

groeten,

Leks

ps verder suggesties zijn welkom

Ook ideeen voor een simpele geluidskaart met xlr out en een nette klank zijn welkom. ik ken de kaarten van M audio, maar ben hier net heel erg over te spreken ( vooral driver compatibiliteit)

Comment

• keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

Heb thuis de KRK Rokit RP8 G2 (8") staan, en die klinken bijna net zo lekker zonder sub als hoe ik graag wil dat een PA klinkt. Was echt verbaasd over het geluid wat er uit zo'n relatief klein setje komt. Maar zoals voor alles geldt: Luister zelf eens.

Groet, Rob.
              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• janneman32
                • Dec 2005
                • 65

Ik heb zelf een aantal maal op de "6" iets afgemixt en was erg onder de indruk van met name de laagweergave. Enig minpunt is dat je in een eindmix rekening moet houden met het feit dat je naar een ribbon luistert. Die ribbon is overigens wel terug te schroeven qua level.

V.w.b. de 8-serie, een vriend van mij die nogal een sub-freak is heeft de 8 in zijn woonkamer staan en is erg blij met de laagweergave. Eventueel is er ook nog een 10" sub bij te krijgen.

Greetzzz, Jan

Comment

• Leks
                  • Oct 2007
                  • 330

Ik moet zeggen dat ik ook wel van electro hou, dus een beetje mooie basweergave is wel vereist. Sowieso vind ik laag belangrijk voor muziek beleving, ongeacht de muziek.

Na wat zoeken op internet ga ik eens even kijken of ik een mooie prijs voor een setje Samson Rubicon R8a's kan maken. ( en de sub op termijn)
                  Ik realiseer me dat het geen top ribbon kan zijn voor dat geld ( geen folded 1:4 zoals de Adam A7 etc)
                  Maar het blijft een ribbon, en gezien mij gehoor nog erg scherp is vind ik dit super strakke tophoog wel een toevoeging. En als instap model in de studio speaker branche lijkt het me geen verkeerde 1e keuze.

Mocht ik deze alleen tegen consumenten prijzen kunnen krijgen dan begin ik te te twijfelen tussen een setje KRK Rokit 8's ( komen overal erg lovend uit de reviews). en de 10" sub is op termijn ook wel te betalen.

Of ( omdat ik ribbon geluid wel erg mooi vind) verder sparen voor een setje Adam A7. maar met +/- 400 p/s wel prijzig. en de bijbehorende sub is ook niet mals qua prijs.
                  en ze leveren nog erg veel druk, en dan kom je snel uit op Adam P22's of Genelec 8040/8050 ( en dit word wel Echt TE duur.... jammer genoeg)

heeft iemand nog ideeen, opmerkingen, toevoegeingen?

Of zegt iemand; " Stopt! koopt het Niet!, ik heb een veel betere optie voor je geld!"?

Toch HiFi of iets dergelijks?

groeten

Leks
                  Last edited by Leks; 28-07-09, 11:13.

Comment

• Radar
                    Moderator
                    • Jul 2002
                    • 890

Probeer, voor je wat koopt, eens ergens een Syrincs M3-220 DT setje.
                    Ik doe niet aan bijgeloof.
                    Dat brengt ongeluk.

Comment

• Leks
                      • Oct 2007
                      • 330

zeg radar is die syrincs echt bedoeld voor near field monitoring? ik zit z'n 50 a 60 cm van elke speaker.

en ik zoek liever iets zonder sub. het lijkt me dat een sub onder en de topjes op mn buro geen geweldige combi zijn.

een buro lijkt me geen ideale baskast als je er half inzit.

enig idee of die Syrincs M3-220 DT ergens in noord nederland te beluisteren zijn?
                      beluisteren kan natuurlijk altijd

Leks

waar staat de sub in een studio opstelling normaal eigenlijk? ook bij de voeten van de mixer?

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Of de plaatsing van een sub onder je bureau kan hangt voornamelijk af op welke frequentie je overgaat naar de toppen, hoe lager deze frequentie, hoe minder kritisch de plaatsing van je sub wordt.
                        Maar, zijn we hier niet eigenlijk stiekum met een hifi topic bezig?
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Leks
                          • Oct 2007
                          • 330

Ik hou niet van gouden kabels; draai mn speaker kabels niet elke maand om, en heb geen 800E kostende automaten in mn huis

Ook plak ik wel eens een sampletje acht mn pc hoor. of master ik een simple mixje. dus het is geen hifi, maar gewoon studio monitoren voor op mn buro

Leks

Comment

• 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

Hallo,

Als ik je beschrijving zo lees lijkt me het Syrincs setje inderdaad geschikt.
                            Zelf zocht ik iets dergelijks, alleen met een hogere output. Ik gebruik nu een Sound-Mate Easy setje als kamer-set, en af en toe een gratis-vrienden-kennissen-familie feestje van maximaal 50 personen. Een uitgebreide review ga ik nog wel een keer schrijven, als ik er een keer tijd voor heb.
                            Maar bondig: ik ben er heel erg tevreden mee.

Verder; houd markplaats goed in de gaten! EDIT: dat loont ook nog eens: http://link.marktplaats.nl/267286486

Mvg,

Teun
                            Last edited by 4AC; 07-08-09, 17:50.
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...