MOTU+Cubase4 template

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pethea
    • May 2009
    • 5

MOTU+Cubase4 template

Wij hebben op school een Motu 2408mk3 en een pc met cubase 4.
    Op een of andere duistere wijze lukt het ons maar niet een goede template te maken waarvan uit de leerlingen standaard kunnen werken. Heeft iemand van jullie deze configuratie of kennis van de instellingen die zowel bij de motu als bij cubase ervoor zorgen dat zij zorgeloos aan de slag kunnen.

Graag jullie reacties
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Mijn reactie is dat er geen template te maken valt als je niet weet of niet duidelijk maakt wat je wilt gaan doen..

Daarnaast, wil je niet dat je leerlingen leren hoe je tracks aanmaakt, inputs toewijst (en outputs toewijst)??
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Hoe het bij de motu zit weet ik niet, maar in cubase SX3 kun je een template maken vanuit het file menu door simpelweg "save as template" te kiezen. Bij het aanmaken van een nieuw project, komt deze template vervolgens als keuze in het dialoogvenster te staan. In de template worden -net zoals bij elk project- de in- en uitgangsrouting opgeslagen. Mocht er meer dan dat te configureren zijn aan de motu, dan zal dat in het driverpaneel van de motu zelf moeten, ook daar zijn ongetwijfeld presets aan te maken.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• pethea
        • May 2009
        • 5

motu

Ja Jeroen dat moeten ze ook leren maar eerst zal dat verdomde zooitje toch met elkaar moeten communiceren. de mixer die er tussen zit staat in principe goed ingesteld en soms krijg ik ook een vaag (zacht) signaal binnen maar verder gebeurt er niks. Een standaard template waarin alles voor 8 track recording met een motu er tussen dat is eigenlijk wat ik zoek

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Je bedoelt dus eigenlijk dat je de MOTU niet aan de praat krijgt aan Cubase? Dat begreep geen mens uit je eerste vraag namelijk..

In dat geval: RTFM. Had het zooitje met 3x 2408, ADAT en digitale mixer destijds met de handleidingen binnen een half uurtje volledig draaiend (48 channels).
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

O ja, nu snap ik het ook, je wilt dat wij vanaf afstand je systeem op gang helpen, zodat jij die kids kan uitleggen hoe het werkt

Om welke opleiding gaat het als ik het vragen mag?
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Jacob
              • Jan 2006
              • 152

Met cubase 3 ben ik de 1e keer ook een behoorlijke tijd aan het zoeken geweest voor ik het werkend kreeg. Maar met de handleiding erbij gaat het echt snel werken. Het zijn een paar dingen die je even moet weten.

Ik heb nu cubase niet bij de hand maar, vanavond zal ik eens kijken om welke instellingen het gaat.

Je moet in ieder geval de juise asio driver geselecteers hebben.

Comment

• pethea
                • May 2009
                • 5

Motu

Het gaat om een VMBOkader opleiding. Leerlingen willen snel resultaat zonder een hoop theorie. Maar inmiddels de Motu met Cubase4 4 aan de praat en een template gemaakt. Het probleem zit em vooral in het mengtafeltje wat er tussen zit. Daardoor weinig mogelijkheden om alle in- en outputs met elkaar te verbinden. Dus voorlopig gewoon pluggen changen op de verschillende bussen.

Comment

Working...