Welke mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djberjo
    • Aug 2008
    • 130

Welke mengtafel

Hoi, ik ben nog steeds opzoek naar een mengtafel voor opnames en studio mixage en om eventueel live mee te nemen.

Nu heeft iemand me een Tascam DM-24 aangeboden en iemand een Ramsa WRTM20. De laatste ken ik zelf niet, dus hoe is de kwaliteit. (met welke nieuwere tafel te vergelijken?)

Ik heb laatst live opnames gemaakt met een Midas Venice 320 en die kwaliteit viel me tegen in samenwerking met me motu, krijg ik ongeveer dezelfde kwaliteit met die tascam of Ramsa ook?

Ik heb een Motu 24i/o als geluidskaart, om er eventueel een motu 2408 aan te schaffen is geen probleem.

Of raden jullie mij iets anders aan om te kopen?
    Budget 1500 euro ongeveer.

Alvast bedankt,
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Is even graven in mijn geheugen, voor het laatst een Ramsa WRS840 gebruikt in 2005. Wat ik mij hiervan kan herinneren is dat deze tafel helemaal niet verkeerd klonk. Waar je Ramsa mee kan vergelijken, tja persoonlijk denk ik met Souncraft.

Toch zou ik voor opname eerder kiezen voor een Tascam DM24. Al is dit een echte productietafel, je kunt als je hem kent hier ook prima een live band mee doen.

De WRTM serie van Ramsa zijn monitortafels, heeft die iemand het niet toevalllig over de WRT zonder M?

Comment

• djberjo
      • Aug 2008
      • 130

Bedankt voor je reactie,

Hij had duidelijk gezegd dat het om de WRTM20 gaat.
      Ook dat dit een studio tafel was en geen live tafel. Er zit ook een meter brug bij. Hij vraagt 1200,- voor de tafel is dit een eerlijke prijs?

Is de klank ook beter van de Tascam? Want ik gebruik hardware effecten enzo inplaats van de ingebakken spullen.

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Of de Tascam beter klinkt dan deze Ramsa moet ik je het antwoord schuldig blijven, ik ken de WRTM20 niet. De prijzen van Ramsa kennende lijkt mij de prijs die de persoon vraagt zeker netjes.

Als ik zoek op Ramsa WRTM20 (bij bv Google) dan kom ik alleen informatie tegen van een Ramsa WR-T820 opnametafel. Dat is niet het type dat jij noemt. Misschien iemand anders hier die jou verder kan helpen aan deze informatie.

Wat klank met externe effecten etc. betreft, alles klinkt zo goed als je zwakste schakel. Ik vermoed dat de Tascam niet die zwakke schakel zal zijn en zeker wel lekker zal klinken maar dat is een persoonlijke smaak en die moet je denk ik zelf gaan beluisteren als je de mogelijkheid hebt.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by vasco
          Of de Tascam beter klinkt dan deze Ramsa moet ik je het antwoord schuldig blijven, ik ken de WRTM20 niet. De prijzen van Ramsa kennende lijkt mij de prijs die de persoon vraagt zeker netjes.

Als ik zoek op Ramsa WRTM20 (bij bv Google) dan kom ik alleen informatie tegen van een Ramsa WR-T820 opnametafel. Dat is niet het type dat jij noemt. Misschien iemand anders hier die jou verder kan helpen aan deze informatie.

Wat klank met externe effecten etc. betreft, alles klinkt zo goed als je zwakste schakel. Ik vermoed dat de Tascam niet die zwakke schakel zal zijn en zeker wel lekker zal klinken maar dat is een persoonlijke smaak en die moet je denk ik zelf gaan beluisteren als je de mogelijkheid hebt.
          Ik heb ooit nog een digitale Ramsa in mijn handen gehad. De klank is behoorlijk. Of hij nu beter of slechter klinkt of de DM24 zal van persoonlijke smaak afhangen.

maar mijn keuze zou toch zijn een DM24. Dit om de eenvoudige reden dat je standaard meer preamps hebt + meer i/o facilities. Ook de uitbreidingsmogelijkheden zijn een pak beter dan Panasonic Ramsa.

Comment

• djberjo
            • Aug 2008
            • 130

Als de Ramsa met soundcraft te vergelijken is, zou een gb2 24ch betere preamps en eq hebben dan de Ramsa? Want die ligt ongeveer in dezelfde prijsklasse maar dan nieuw.

Ik heb de mogelijkheid om hem uit te testen, alleen ik vind de prijs die hij voor de tascam vraagt teveel, 1800 met meterbrug + extra Tdif kaart.

Ik heb geen voorkeur digitaal of analoog, ik heb nu een motu 24 i/o dus 24 analoge line inputs mocht ik een digitale tafel aanschaffen zou ik er een motu 2408 bij moeten kopen of ruilen tegen me 24 i/o. Dat is een nadeel.

Wat raden jullie mij aan, om 1 van deze tafels te kopen of voor iets anders te kijken? zoja welke? Sorry van al die vragen maar ik wil in 1x goed kopen waar ik een aantal jaar plezier van heb.

Comment

Working...