Met spoed minidisc nodig

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mkardol
    • Nov 2008
    • 2

Met spoed minidisc nodig

Beste soundgoeroe's,

Normaal treden wij als voltallige (U2 tribute) band op, maar morgenavond kregen we een klus waarbij we met een backing track moeten werken. Deze tracks zijn gisterenavond afgemaakt, maar ik moet ze nog op minidisc zien te krijgen. Het gaat om 8 mp3's (37 minuten totaal).

Is iemand in de buurt van Zoetermeer, Den Haag, Leiden bereid om ons te helpen? Het is kort dag, maar .... zo gaan die dingen soms
    Kosten en inzet worden vergoed (moeten we van tevoren even afspreken uiteraard).

Meld even hier als je ons kunt helpen. Ik ga kijken of ik in mijn profiel een e-mail adres heb neergezet voor verdere communicatie.
    Alvast bedankt!!

Marcel
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1086

Misschien zit je er niet op te wachten, maar waarom ga je iets dat al niet heel best klinkt (MP3) vervolgens nog eens door een andere compressie (ATRAC) gooien? Kan je het niet veel makkelijker op een CD-tje branden en in een MP3 CDplayer afspelen? Ook kan je het natuurlijk vanaf een laptop of desnoods (liever natuurlijk niet) vanaf een iPod-achtig apparaat afspelen.

Maar dat is natuurlijk mijn idee...

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

En als je iets op minidisc zet, gebruik dan in ***snaam geen mp3, maar Wave als bronbestand...

Minidisc compressie vind ik persoonlijk wel een stuk aanhoorbaarder dan mp3...

Waarom niet gewoon de wave-files op een CD-tje branden (dus niet de mp3's op een CD !!!)

Succes ermee
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• mkardol
        • Nov 2008
        • 2

Minidisc is een vereiste door het PA bedrijf (jullie weten waarschijnlijk wel waarom... kans op overslaan wanneer een vloer begint te bewegen of zo? Het gaat om een feest met een paar honderd mensen)... uiteraard kunnen we de oorspronkelijke files ook naar WAV exporteren, maar de vertaalslag naar minidisc blijft dan het probleem.

Marcel

Comment

• SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

Originally posted by mkardol
          uiteraard kunnen we de oorspronkelijke files ook naar WAV exporteren, maar de vertaalslag naar minidisc blijft dan het probleem.
          Ja, maar als je een MP3 omzet naar een WAV-file dan win je niks, want de compressie van de MP3 maak je daarmee niet ongedaan (sterker nog, die maak je nergens mee ongedaan).

Als het een eis is van het PA-bedrijf zou ik daar even langs rijden. Moeten wel echte boeren zijn als ze je niet even willen helpen.
          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Originally posted by SoundOfSilence
            [...]Als het een eis is van het PA-bedrijf zou ik daar even langs rijden. Moeten wel echte boeren zijn als ze je niet even willen helpen.
            Lijkt me een goed plan, samenwerking is erg belangrijk, jullie hebben er allemaal wat aan als het goed is. Neem dan wel de orginele Wave-files mee, niet geconverteerde mp3's !!!
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

gewoon de WAV files op een stick zetten en afspelen vanaf een usb player

gewoon de WAV files op een MP3/SD card player zetten die ook wav aankan.

DAT is het meest bedrijfszekere.

Een laptop is al wat minder zeker.

Maar als een PA bedrijf/boeker jou voorschrijft te playbacken zullen ze toch ook wel even de techniek verschaffen neem ik aan? Waarom heb jij nu ineens shit?
              ZIJ besparen kosten en jij moet dat even voor jouw kosten mogelijk maken?

Je brand een CD met goede kwaliteit en het probleem ligt m.i. gewoon weer bij de veroorzaker.
              lekker belangrijk!

Comment

• SoundOfSilence
                • Mar 2007
                • 766

... en misschien dat als je ze spreekt dat ze geen enkel probleem blijken te hebben met een laptop, flashdiscspeler o.i.d.

Meestal roept een PA bedrijf tegen een organisatie dat ze geen CD-tjes accepteren, maar alles op MD willen hebben. De organisatie onthoud dat en neemt dat voor de volgende jaren als standaard aan.

Kan best zijn dat het PA bedrijf zegt "mail de files maar, dan nemen wij ze op flashcard mee" omdat dat de standaard van dit jaar is.

Meestal als ik dergelijke zaken draai zit er een CD/MP3-speler, MD-speler, Flashdisc-speler en zelfs nog een DAT-recorder in een playerrack. Kom je met een CD-tje en slaat het over... da's pech, ik heb geroepen dat ik liever geen CD's heb en als jij ze toch meeneemt....... sta jij voor aap.

Mail je de files van tevoren, dan moet het (bij ons) erg raar lopen willen ze bij het optreden niet gewoon in de flashdiscplayer zitten.
                It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

Working...