minidisc kapot? help!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

ALs je wilt zou er er 1 op kunnen sturen, kijk ik of ik er iets van kan redden.
    Heb de beschikking over een stuk of 7 verschillende spelers, zowel consumer als pro.

Niet geschoten, altijd mis.
    M'n mail-adres staat in mijn profiel.
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Machteld, heb je al iets kunnen doen met MD ?
      Heb je resultaat over het probleem ?
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Mach
        • Feb 2009
        • 3

Beste Aart Rietveld,

Dank voor het meedenken en je aanbod. Ik wil graag van je aanbod gebruik maken, maar zie geen contactinfo bij je profiel staan.

Kan ik alle 5 de discs bij jou kwijt of wil je er één proberen? Katwijk is voor mij om de hoek. Laat maar weten hoe we dat moeten regelen.

Machteld

Comment

• Aart Rietveld
          • Aug 2004
          • 189

Hallo Machteld,

Ik zie nu ook dat het op dit forum blijkbaar niet mogelijk is om PM's te versturen. Ik heb mijn contactinfo aangepast, stuur even een mail zodat we off-forum nadere afspraken kunnen maken.

Als het een beetje meezit moeten alle disc's binnen een half uurtje wel weer aan de praat te krijgen zijn.

Aart Rietveld

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

En weer verlaat een tevreden klant het pand...

Disc-players waren defect, de MD350 trok ze er zonder problemem doorheen...

Veel plezier er nog mee, Machteld!
            Last edited by Gast1401081; 16-04-09, 09:21.

Comment

• HERB
              • Dec 2009
              • 4

hoi Aart,ik ben een beetje zoekende,het volgende probleeem doet zich voor .
              ik ben in het bezit van een MD speler de Sony JA50ES.met wat ik denk laser problemen.
              leest de disc niet,soms wel dan weer niet ,ook opnemen lukt niet meer.
              herhaaldelijk is TOC READING te lezen.waarna de schijf word uitgeworpen.
              is de laser door mij zelf te vervangen.
              ik hoop dat je mij kunt helpen.
              vr gr herb

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Kan ook zijn dat de laser gewoon vuil is, zeker bij wat oudere spelers wil dit nog wel eens het soort problemen opleveren die jij omschrijft.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• HERB
                  • Dec 2009
                  • 4

Originally posted by MusicXtra
                  Kan ook zijn dat de laser gewoon vuil is, zeker bij wat oudere spelers wil dit nog wel eens het soort problemen opleveren die jij omschrijft.

laser gereinigd,geen resultaat,als ik de speler op zijn zijkant zet (rechterkant) dan werkt de md zoals het hoort,misschien toch een ander probleem

Comment

• Mach Facilities
                    • May 2009
                    • 109

Originally posted by HERB
                    laser gereinigd,geen resultaat,als ik de speler op zijn zijkant zet (rechterkant) dan werkt de md zoals het hoort,misschien toch een ander probleem
                    Heb je misschien de ophanging van het lasertje geraakt, en/of verbogen, of misschien wel een gouddraadje gebroken........Even HEEL erg goed kijken, liefst met een loupe, dan weet je meer.
                    Ook komt het weleens voor dat het loopwerk van diverse MD spelers uit de rails loopt (letterlijk), maar ook dit moet je kunnen zien.
                    Gevoelsmatig lijkt het er op dat het lasertje schuin naar links hangt, en door het ding op zijn rechterzijde te plaatsen, valt het lasertje weer op zijn plekkie.
                    Loopt hij als hij op zijn rechterzijde staat wel heel de MD door?
                    zo ja, dan is het waarschijnlijk de ophanging van het lasertje, zo niet, dan is het misschien dat het loopwerk uit zijn railgeleiding is gelopen.(komt nogal eens voor bij oudere Sony apparaten)

Chris

Comment

• Aart Rietveld
                      • Aug 2004
                      • 189

Originally posted by HERB
                      Dit klinkt mij bekend in de oren, heb dit zelf ook al diverse keren meegemaakt met oude Sony-spelers. Voor zover ik kon ontdekken ging het om een afgebroken ophanging van de laser (kunststof "veertjes"). Door de speler op zijn kant te zetten komt de laser weer recht te hangen en werkt alles weer.

En om een volgende vraag voor te zijn: Ik kan je niet helpen aan onderdelen, ben slechts een gebruiker van de apparatuur en geen reparateur/handelaar.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

ff nieuw spelertje halen.. klaar is klara..

Comment

• HERB
                          • Dec 2009
                          • 4

Originally posted by Aart Rietveld
                          Dit klinkt mij bekend in de oren, heb dit zelf ook al diverse keren meegemaakt met oude Sony-spelers. Voor zover ik kon ontdekken ging het om een afgebroken ophanging van de laser (kunststof "veertjes"). Door de speler op zijn kant te zetten komt de laser weer recht te hangen en werkt alles weer.

En om een volgende vraag voor te zijn: Ik kan je niet helpen aan onderdelen, ben slechts een gebruiker van de apparatuur en geen reparateur/handelaar.
                          in ieder geval bedankt voor je reactie Aart,ga binnenkort op onderzoek uit.

Comment

• HERB
                            • Dec 2009
                            • 4

Originally posted by Mach Facilities
                            Heb je misschien de ophanging van het lasertje geraakt, en/of verbogen, of misschien wel een gouddraadje gebroken........Even HEEL erg goed kijken, liefst met een loupe, dan weet je meer.
                            Ook komt het weleens voor dat het loopwerk van diverse MD spelers uit de rails loopt (letterlijk), maar ook dit moet je kunnen zien.
                            Gevoelsmatig lijkt het er op dat het lasertje schuin naar links hangt, en door het ding op zijn rechterzijde te plaatsen, valt het lasertje weer op zijn plekkie.
                            Loopt hij als hij op zijn rechterzijde staat wel heel de MD door?
                            zo ja, dan is het waarschijnlijk de ophanging van het lasertje, zo niet, dan is het misschien dat het loopwerk uit zijn railgeleiding is gelopen.(komt nogal eens voor bij oudere Sony apparaten)

Chris

bedankt voor je reactie Chris
                            Herb

Comment

Working...