Microfoon laten opnemen, en gelijk herhalen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koen2all
    • Oct 2008
    • 3

Microfoon laten opnemen, en gelijk herhalen

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een programmaatje waarmee ik geluid binnen een bepaalde tijd kan opnemen, en dat dit geluid dan steeds wordt herhaald. Tegelijkertijd moet ik dan (weer binnen diezelfde tijd) een nieuw stukje geluid kunnen laten opnemen zodat deze er overheen wordt geplakt. Dit herhaalt zich dan steeds. Hieronder een link van een filmpje zoals ik het bedoel:

YouTube - Najib Amhali beatbox

Dit effect wil ik bereiken, en dan met behulp van freeware. Ik weet niet of zo'n programma überhaupt bestaat, maar daarom vraag ik het ook

Alvast bedankt!!
    Koen
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Ik vraag me eerlijk gezegd af of dat live wordt gedaan.
    Hele grote kans dat de samples vooraf zijn opgenomen en gemixt, en dat Najib hier playbackt.
    Dit is namelijk nogal een kunst om dit live te doen. Niet voor de artiest, wel voor de FOH tech.

In een andere deel van de show van Amhali: YouTube - Najib Amhali Beatbox Most Wanted zie je dat hij iets met z'n voet doet. Of dat is een sampler, of dat is een apparaatje wat doet wat jij wil
    Last edited by renevanh; 04-02-09, 18:42.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Najib gebruikt gewoon een looper van Boss (bijv KLIK)... FX pedaaltje dat vaak genoeg live gebruikt wordt... het is dus wel degelijk echt hoor !!
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Caspero
        • Oct 2006
        • 65

Zo'n looper gebruikt vriend van mij ook op het podium hoor.
        Gitaar partij inspelen, vervolgens daar weer overheen spelen, kan een heel sterk en gaaf effect hebben! Je moet alleen wel goed weten wat je doet(balans e.d.)

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by berolios
          Najib gebruikt gewoon een looper van Boss (bijv KLIK)... FX pedaaltje dat vaak genoeg live gebruikt wordt... het is dus wel degelijk echt hoor !!

klopt..

pink floyd zit er ook regelmatig mee te pielen...Je zou nhet zelfs met een delay van 3 sec met een heftige feedback erop kunnen proberen..

Comment

Working...