8 kanaals recorder voor Live opnames

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

zoom heeft trouwens een goedkoop standalone ding met 8 simultane ingangen.
    De R16 en R24. Gewoon op SD kaart.

360 euri en je bent aan de slag. Dat is qua prijs en opzet enorm naar mijn portemonee aan het lonken..

en met een link kun je er twee aan elkaar koppelen als je 16 kanaals wil opnemen. Dat is wel erg cheapo voor leuks...
    Last edited by showband; 15-11-10, 11:16.
    lekker belangrijk!

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Imac is binnen en werkt als een trein met de DIGI003 en Protools LE 8.

Echter een klein probleempje:

Als ik de DIGI003 aansluit via mijn G-tech MINI Raid harddrive dan wil deze niet werken. In de handleiding staat aangegeven dat dit wel zou moeten kunnen ? Iemand hier ervaring mee ?

De harddisk kan ook via USB, maar is dat snel genoeg ??

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
      Bedankt !!

Comment

• animaldrums
        • Nov 2008
        • 88

Als we het nog steeds over 8 kanalen hebben is het werken met een USB-disk geen enkel probleem.
        Maar daar zul je na een jaar zelf ook al wel achter zijn. ;-)

Comment

• SH1000
          • Dec 2009
          • 220

Originally posted by showband
          zoom heeft trouwens een goedkoop standalone ding met 8 simultane ingangen.
          De R16 en R24. Gewoon op SD kaart.

360 euri en je bent aan de slag. Dat is qua prijs en opzet enorm naar mijn portemonee aan het lonken..

en met een link kun je er twee aan elkaar koppelen als je 16 kanaals wil opnemen. Dat is wel erg cheapo voor leuks...
          Voor de TS waarschijnlijk (en hopenlijk ) allang niet meer actueel en showband's portemonnee lonkt misschien al weer naar andere leuke dingen maar toch nog een reactie...

Ik heb zo'n zoom R16 stand alone recorder gekocht en dat bevalt prima (na een paar weken). Lekker simpel 8 lijntjes uit de PA pakken en opnemen maar. Een heel optreden op een SD-kaartje van nog geen 20 euro. Thuis in een mixje maken, rondsturen en klaar is kees. Voor mij als muzikant/bandlid erg leerzaam (en soms confronterend) om alles nog een behoorlijk goed, per track, terug te kunnen luisteren. Scheelt ook een hoop discussies en het helpt ons zeker te verbeteren.

het is natuurlijk geen studiokwaliteit maar ik vind het toch heel behoorlijk. Mocht er iemand een voorbeeldje willen horen van een opname, stuur maar een PM
          Last edited by SH1000; 20-11-11, 17:03.
          Good is the enemy of Great
          [Jim Collins]

Comment

• tampoera
            • Nov 2011
            • 7

Ik denk dat het probleem is dat je ook/bijna een achtkanaals interface koopt met een betere kwaliteit dan een zoom R16 of R24. Aan de andere kant heb je bij de zoom geen laptop nodig voor de opname (moet je ook weer kopen) en zelfs geen netspanning. Het is een complete opneembak. Voor video op locatie is dat wel enorm gemakkelijk en vermoedelijk bedrijfszekerder dan een windowslaptop met firewire.

Jammer dat er niet gewoon een 1 of andere kleine, lichte opneemdoos is met firewire of usb naar usb-stick of sd die je aan een interface kunt hangen ipv een laptop. Met sommige autoradio's kan dat ook, opnemen op usb.

Dus waarom niet?

En de Behringer XENYX UFX1604 heeft wel mogelijkheden om direct op een usb-stick op te nemen.

Tenminste, ze hebben het over
            "Integrated 16-track USB recorder allows for instant recordings of your studio or live sessions on a simple USB stick"

Dus zo onmogelijk kan dat niet zijn.

Wat de budget multitracking betreft, een goedkope oplossing zijn de Helix boards van Phonic.

De Helix serie kan multitracken. De Helix board 18 heeft 8 mic preamps en 16 kanalen door firewire.

"96kHz USB 2.0/FireWire interface for streaming 16 independent channels of audio to computer with near-zero latency"

Kan je lijnsignalen tappen dan zou je met de kleine broer terecht kunnen.

"Onboard USB 2.0 interface for sending up to 10 independent channels of audio to computer with near-zero latency" (selectable up to 192 kHz in 24-bit resolution)

Een nieuwe Phonc Helix board 18 gespot voor 300 euro, de Helix board 12 voor 160 euro. Nog steeds naast de laptop, dat wel.

Maar je moet het aandurven met dit merk...
            Last edited by tampoera; 28-11-11, 21:23.

Comment

• SH1000
              • Dec 2009
              • 220

Ik heb inderdaad ook een interface/laptop overwogen maar het gesjouw met een laptop zag ik toch niet zitten.

Ik gebruik die zoom in feite ook als opnamedoos met een SD-kaart. Gewoon direct outs/inserts naar ingangen, pre-amps van zoom zo ver mogelijk "dicht zetten" en opnemen maar. Aansluiten/instellen duurt letterlijk 1 minuut. Thuis data SD-kaartje in laptop steken en files in Cubase laden.
              [Jim Collins]

Comment

• tampoera
                • Nov 2011
                • 7

Zoom R16 Klinkt inderdaad erg prettig!

Heb je wel eens microfoons aangesloten? Hoe staat het met ruis e.d. als je bv een sm58 gebruikt of een staafje op fantoom?

Comment

• SH1000
                  • Dec 2009
                  • 220

Ik heb in de afgelopen weken allerlei mikes aangesloten gehad, waaronder (uit mijn hoofd) een SM57, SM58 beta, e945, e606, D112, TG X80, e604, AKG's etc. Altijd deed ik dat via de direct outs (eigenlijk inserts) van een andere mengtafel. De gain's van de zoom staan dan zo ver mogelijk dicht. Als ik de verschillende losse tracks afluister met koptelefoon (bv HD595) is er "geen sprake" van ruis.
                  [Jim Collins]

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by MarkRombouts
                    Laptop met interface wordt met toch weer wat te uitgebreid en kost me te veel tijd/moeite op locatie aan te sluiten e.d. Ik weet dat het met een Digi003 nogal meevalt, maar toch. Wat aan dit voorbeeld zowiezo het nadeel is dat ik het niet handig kan importeren in mijn PC die draait op cubase namelijk.

HD24 is een mooie optie, had ik zelf uiteraard ook al wel gezien. Deze kost me echter wat te veel. Ik heb dan ook het idee dat ik te veel betaal voor zaken waar ik niet naar op zoek ben (16 sporen o.a.).

Ik denk dat ik maar eens ga proberen tweedehands een ouderwetse ADAT machine op de kop te tikken om te kijken wat ik daar eventueel mee kan en of ik de geluidskwaliteit toereikend vind.

Kan ik een oude 16 of 20 bits ADAT zonder problemen aansluiten op mijn 24 bit LS9 ?? uiteraard via ADAT en niet analoog ??
                    Is makkelijk te vinden voor een 600€tweedehands.

Dit oude adat XT's wordt lastig. (Alleen al tapebandjes vinden)

Comment

• tampoera
                      • Nov 2011
                      • 7

Originally posted by SH1000
                      Ik heb in de afgelopen weken allerlei mikes aangesloten gehad, waaronder (uit mijn hoofd) een SM57, SM58 beta, e945, e606, D112, TG X80, e604, AKG's etc. Altijd deed ik dat via de direct outs (eigenlijk inserts) van een andere mengtafel. De gain's van de zoom staan dan zo ver mogelijk dicht. Als ik de verschillende losse tracks afluister met koptelefoon (bv HD595) is er "geen sprake" van ruis.

Als je de gain van de Zoom laag kan houden zal het met ruis ervan wel gaan. Maar ik bedoelde eigenlijk microfoongebruik met de preamps van de Zoom 16 :-) Hoe gaat het als je een SM58 direct aansluit op de Zoom?

Comment

• SH1000
                        • Dec 2009
                        • 220

Originally posted by tampoera
                        Als je de gain van de Zoom laag kan houden zal het met ruis ervan wel gaan. Maar ik bedoelde eigenlijk microfoongebruik met de preamps van de Zoom 16 :-) Hoe gaat het als je een SM58 direct aansluit op de Zoom?
                        Ik zal later deze week een paar mikes direct op de Zoom voor je testen.
                        [Jim Collins]

Comment

• SH1000
                          • Dec 2009
                          • 220

Ik zal later deze week een paar mikes direct op de Zoom voor je testen.

tja, ik heb er een paar mikes aangehangen en ruist de zoom?

Ik hoor duidelijk ruis en dit is ook meer dan op een "normale PA". Voor opnames lijkt het me echter zeker acceptabel.

Ik zal het later wat uitgebreider testen waarbij ik een zangeres in zal laten zingen. ik kan het dan vergelijken met dezelfde stukken die ik eerder via de PA heb opgenomen. Mijn snelle en kort door de bocht conclusie nu is dat ik beter de pre-amps van de PA kan gebruiken, de zoom ruist maar het blijft nog op een acceptabel niveau (voor mij)
                          [Jim Collins]

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

Originally posted by Breur
                            Zelf ben ik me ook aan het verdiepen in multitrack HD-recorders. Natuurlijk zijn de mooiste de varianten zoals de HD24 van Alesis. Helaas vallen deze ruim buiten het budget.
                            De HD 24 kost net €1200,=, dus wat dat betreft valt de prijs enorm mee.
                            Moet je je wel realiseren dat je voor dat bedrag 24 AD/DA convertors hebt,
                            en een body etc. etc.
                            Kom je op €50,= per convertor? Mmmm ik begin te begrijpen dat er dus enorm
                            is ingeteerd op kwaliteit.

De HD 24 is als machine goed inzetbaar, externe (goede) convertors
                            zeker het overwegen waard.

grtz

btw: Heb net nog 20 DA8 tapes gevonden. 10 zijn er ooit gebruikt voor een opname,
                            10 zijn er volgens mij gloednieuw. Heb ook nog een syncmaster, voor het koppelen
                            van meerdere ADAT's met elkaar. Liefhebbers moeten maar ff pm-en.
                            Last edited by NesCio01; 01-12-11, 22:40.
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• RonaldH
                              • Aug 2009
                              • 274

Is er iemand die een oplossing heeft om spdif (coax) op te nemen?
                              Doe ik nu met MD, maar dat moet je helemaal 1:1 afspelen als je er .wav van wilt maken.

Ik heb al even bij de mobiele recorders gekeken, maar die hebben allemaal analoge ingangen.
                              Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• SH1000
                                • Dec 2009
                                • 220

Mocht er iemand een voorbeeldje willen horen van een opname, stuur maar een PM
                                @nak; ik heb je een PM gestuurd met voorbeeld maar kan de verzonden PM niet terugzien. Mocht je hem niet hebben ontvangen graag nog een keer een berichtje sturen.
                                [Jim Collins]

Comment

Working...