tapco mix120 effecten?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • degrotepeter
    • Apr 2008
    • 58

tapco mix120 effecten?

Kan ik bij de tapco mix120 een externe effectprocessor op de volgende manier aansluiten?

FX-send naar de processor.
    En dan weer terug na de aux in?
    Want er staat geen FX-return of zo.

In ieder geval bedankt

Peter
    [CENTER]music is my life...
    [/CENTER]
    [CENTER]even after...
    [/CENTER]
  • Breur
    • May 2007
    • 80

Via AUX-send de effectprocessor aansturen. Het signaal van de effectprocessor sluit je aan op een stereo-ingang .

Comment

• degrotepeter
      • Apr 2008
      • 58

Originally posted by Breur
      Via AUX-send de effectprocessor aansturen. Het signaal van de effectprocessor sluit je aan op een stereo-ingang .
      Ok dus het klopt wel ongeveer wat ik zei?

En wat is eigenlijk precies het verschil met aux send en de level knop?

Is het met aux send hoe sterk de effecten zijn? Want de aux send (FX send) gaat naar de fx processor.

[/CENTER]
      [CENTER]even after...
      [/CENTER]

Comment

• Breur
        • May 2007
        • 80

Veel verschil tussen de AUX-send en de levelknop is er niet eigenlijk. Je zou via de AUX-send ook een monitorgroep kunnen aansturen. Het enige verschil is dat bij de levelknop alles bij elkaar komt en nog eens kan worden geregeld door de Main-mix fader.

Met de AUX-send bepaal je in het geval van een FX-apparaat de hoeveelheid FX je van het kanaal krijgt. Hoe sterk het in de uiteindelijke mix komt hangt af van hoe hard je het kanaal open zet.

Ik denk dat als je de zoekfunctie gebruikt je meer hierover vind. Succes ermee!

Comment

• degrotepeter
          • Apr 2008
          • 58

Ik heb ff onderzoek gedaan op het internet (A) maar nu snap ik het.
          De aux send gaat naar de effects processor, en dan gaat de uitgang van de effects processor gewoon terug na een van de kanalen. Hiervan moet wel de aux send omlaag staan

En met de aux send van de andere kanalen kan je eigenlijk bepalen hoeveel van het effect je wilt op dat kanaal. Want de aux send gaat ook echt alleen naar de aux send en niet naar de main mix.

klopt dit allemaal?

oja en de versterker van mijn elektrische gitaar kan toch gewoon in een microfoon ingang?
          Last edited by degrotepeter; 21-01-09, 12:58.
          [/CENTER]
          [CENTER]even after...
          [/CENTER]

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

Originally posted by degrotepeter
            Ik heb ff onderzoek gedaan op het internet (A) maar nu snap ik het.
            De aux send gaat naar de effects processor, en dan gaat de uitgang van de effects processor gewoon terug na een van de kanalen. Hiervan moet wel de aux send omlaag staan

En met de aux send van de andere kanalen kan je eigenlijk bepalen hoeveel van het effect je wilt op dat kanaal. Want de aux send gaat ook echt alleen naar de aux send en niet naar de main mix.

klopt dit allemaal?

oja en de versterker van mijn elektrische gitaar kan toch gewoon in een microfoon ingang?
            versterker met DI?
            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• degrotepeter
              • Apr 2008
              • 58

Originally posted by dj-wojcik
              versterker met DI?
              Nee geen di is dat erg nodig dan? Heb mijn gitaar nu op mijn dj mixer maar daar zit geen di box tussen en klinkt goed. Maar ik stuur hem met de headphones/ record out naar de mixer...

Alleen ik moet de clean op de versterker erg zacht zetten anders gaat hij wel kraken, kan ik dat voorkomen met zo'n di box? ik weet niet echt veel over die dingen :P
              Last edited by degrotepeter; 21-01-09, 20:39.
              [/CENTER]
              [CENTER]even after...
              [/CENTER]

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

Nee geen di is dat erg nodig dan? Heb mijn gitaar nu op mijn dj mixer maar daar zit geen di box tussen en klinkt goed. Maar ik stuur hem met de headphones/ record out naar de mixer...

Alleen ik moet de clean op de versterker erg zacht zetten anders gaat hij wel kraken, kan ik dat voorkomen met zo'n di box? ik weet niet echt veel over die dingen :P
                meot je even de zoek functie gebruiken... zijn al veel posts over gemaakt waar alles in staat beschreven
                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• degrotepeter
                  • Apr 2008
                  • 58

volgens mij heb ik er een nodig...
                  Ik ga maar voor de behringer DI-100 lijkt me wel een fatsoenlijk ding als ik dat zo hoor overal.

en kan iemand me vertellen wat phantom power +48V inhoud? :P zit op de menger en ook op de di box geloof ik. Iets dat je de di box zonder voeding kan gebruiken? dat het via de kabel gaat of zo?
                  [/CENTER]
                  [CENTER]even after...
                  [/CENTER]

Comment

• SoundOfSilence
                    • Mar 2007
                    • 766

volgens mij heb ik er een nodig...
                    Ik ga maar voor de behringer DI-100 lijkt me wel een fatsoenlijk ding als ik dat zo hoor overal.

en kan iemand me vertellen wat phantom power +48V inhoud? :P zit op de menger en ook op de di box geloof ik. Iets dat je de di box zonder voeding kan gebruiken? dat het via de kabel gaat of zo?
                    DI100 is voor het geld briljant (kost dan ook bijna niks).

Phantom power +48v wil inderdaad zeggen dat je mixer (als ie het kan) op je microfooningang 48 volt zet. Je DI kan zich daarmee voeden. Omdat het stiekum meelift op je audio noem je het "spookspanning".

Mocht je mixer dat niet kunnen geven, dan doet de DI100 het ook prima op een 9 volt batterij.
                    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• degrotepeter
                      • Apr 2008
                      • 58

Originally posted by SoundOfSilence
                      DI100 is voor het geld briljant (kost dan ook bijna niks).

Phantom power +48v wil inderdaad zeggen dat je mixer (als ie het kan) op je microfooningang 48 volt zet. Je DI kan zich daarmee voeden. Omdat het stiekum meelift op je audio noem je het "spookspanning".

Mocht je mixer dat niet kunnen geven, dan doet de DI100 het ook prima op een 9 volt batterij.
                      mijn mixer kan het niet want ik heb er nog geen :P geen instrument mixer. Maar wil er vrijdag of zaterdag een gaan halen. tapco mix120. Wil eindelijk is fatsoenlijk kunnen opnemen enzo.
                      [/CENTER]
                      [CENTER]even after...
                      [/CENTER]

Comment

• SoundOfSilence
                        • Mar 2007
                        • 766

Die tapco heeft fantoomvoeding op z'n 4 mic ingangen.
                        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• degrotepeter
                          • Apr 2008
                          • 58

nouja ik heb de mixer besteld, en de di box. Had nog willen kijken bij een muziekzaak of zo maar ze hadden em nergens in de buurt. Dus ik ga maar af op de reviews etc...
                          [/CENTER]
                          [CENTER]even after...
                          [/CENTER]

Comment

Working...