Compacte 24 of 32 kanaals oplossing voor live opnames

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Originally posted by Sandman
    Hallo,

Ik ben toch nog even verder aan het zoeken geweest naar andere oplossingen. De basis wordt een Macbook Pro. Ik kan daarna 2 kanten op qua setup. I.i.g. ga ik de Macbook Pro uitbreiden met extra firewire poorten d.m.v. een Expresscard.

Optie 1:
    4 Motu 8pre's over 2 firepoorten, in totaal 32 kanalen 24bit/96Khz.

Optie 2:
    4 Focusrite's ISA 828's met Digital ouput poort, ADAT naar Firewire via 2x presonus lightpipe.

Optie 2 is uiteraard vele malen duurder, maar ik vind de kwaliteit van de pre-amps van de Motu 8pre's niet helemaal lekker. Ze doen hun werk, maar daar houdt het mee op. Het zal uiteindelijk een budgetkwestie worden welke optie het gaat worden.
    Nou goed, mijn advies blijft nog altijd een HD-24... maar die is zowieso al afgeschreven zie ik.

Bekijk zeker de pre-amp/ converters van RME eens. Liggen qua prijs wat lager dan de Focusrite's, maar zijn erg goed.
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• SoundOfSilence
      • Mar 2007
      • 766

In principe ga ik denk ik ook maar die richting op wat ik merk wel dat ik veel te exotisch aan het denken ben.

Ik ben toch nog even verder aan het zoeken geweest naar andere oplossingen. De basis wordt een Macbook Pro. Ik kan daarna 2 kanten op qua setup. I.i.g. ga ik de Macbook Pro uitbreiden met extra firewire poorten d.m.v. een Expresscard.
      Goed... het moge duidelijk zijn dat Sandman zelf heen-en-weer stuitert tussen verschillende ideeen.

Berolios en ondergetekende zijn enthoursiaste HD24 gebruikers, en zo zullen er hier wel meer rondhangen.
      Aan de andere kant zijn er vast ook wel een paar mensen die een vergelijkbare opzet zoals jij die in gedachten hebt hebben.

Tip: probeer beide eens en kijk hoe het bevalt. Desnoods heeft Europe Audio Rent alle 2 in de verhuur voor weinig.
      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by berolios
        Nou goed, mijn advies blijft nog altijd een HD-24... maar die is zowieso al afgeschreven zie ik.

Bekijk zeker de pre-amp/ converters van RME eens. Liggen qua prijs wat lager dan de Focusrite's, maar zijn erg goed.
        De preamps van RME liggen zeker niet goedkoper dan die van Focusrite.
        Laten we zeggen dat we het in 2 mogelijkheden kunnen opbouwen:

- labtop of PC: M Audio ProFire Lightbridge met 4 preamp modules zoals de Focusrite octopre of de RME Octamic
        - 2x HD 24 met 4 preamp modules zoals de Focusrite octopre of de RME Octamic

Comment

• peterwagner
          • Oct 2008
          • 317

Originally posted by frederic
          De preamps van RME liggen zeker niet goedkoper dan die van Focusrite.
          Laten we zeggen dat we het in 2 mogelijkheden kunnen opbouwen:

- labtop of PC: M Audio ProFire Lightbridge met 4 preamp modules zoals de Focusrite octopre of de RME Octamic
          - 2x HD 24 met 4 preamp modules zoals de Focusrite octopre of de RME Octamic
          Jeroen had het over 8 kanaals Focusrite ISA, dat is een behoorlijk stap hoger en duurder dan de platinum. De platinum reeks moet je niet aan beginnen. De RME preamps zijn zoveel malen beter dan de goedkope focusrites.

Comment

• djberjo
            • Aug 2008
            • 130

Hoi,

Ik ben ook opzoek naar mic preamps voor opnames. Ik gebruik een motu 24 I/o en die heeft alleen line in en outputs vandaar.

Ik zit te denken aan een mengtafel te kopen, maar er zijn er teveel tekoop en weinig voor een kleine prijs.

Ik zag dat SM pro audio er ook heeft maar voor 150 euro 8 mic preamps lijkt me sterk dat die echt goed zijn, welke raden jullie mij aan? Focusrite octopre?

Ik zoek puur een mic preamp met een gain, pad en 48v per kanaal, alles line out naar me motu toe meer hoeft hij niet te doen.

Alvast bedankt.

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

Mijn opmerking heeft natuurlijk betrekking op ISA's en niet op Platinum.
              Verder @ DJberjo... lees eens even wat rond... dan kom je vanzelf op ideeen. Ik zou ook eerder naar een 2e hands mengtafel kijken... als je iets als een Soundcraft Ghost LE uit weet te halen, ben je ongeveer 1000 euro kwijt voor 24 kanalen... dat ding klinkt helemaal niet onaardig !
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by peterwagner
                Jeroen had het over 8 kanaals Focusrite ISA, dat is een behoorlijk stap hoger en duurder dan de platinum. De platinum reeks moet je niet aan beginnen. De RME preamps zijn zoveel malen beter dan de goedkope focusrites.
                De platinium reeks in volgens mijn ervaring zeer goed tov de RME Octamic.
                De ISA reeks is natuurlijk beter en duurder. Deze is met geen enkele reeks van RME mee te vergelijken. De ISA reeks is ontworpen door Rupert Neve. Laten we die categorie dus buiten beschouwing laten, ifv de topic starter.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by berolios
                  Mijn opmerking heeft natuurlijk betrekking op ISA's en niet op Platinum.
                  Verder @ DJberjo... lees eens even wat rond... dan kom je vanzelf op ideeen. Ik zou ook eerder naar een 2e hands mengtafel kijken... als je iets als een Soundcraft Ghost LE uit weet te halen, ben je ongeveer 1000 euro kwijt voor 24 kanalen... dat ding klinkt helemaal niet onaardig !
                  Een Ghost tafel is volgens mij het beste wat er te vinden is op de 2de hands markt qua preamps in deze prijs catehorie.

Comment

• Sandman
                    • Apr 2007
                    • 67

Hallo,

Ik ben er waarschijnlijk uit.

Ik koop nog 2 Motu 8pre's naast diegene die ik al heb. (De pre-amps van de 8pre zijn toch wel redelijke goede pre-amps).
                    Daarnaast koop ik een nieuwe Apple Macbook pro (15" 2.8GHz core 2 duo, 4GB werkgeheugen)

De 3 8pre's daisy chain ik via firewire.

Als backup ga ik via ADAT naar een Alesis HD-24XR.

Alles 96Khz, 24bit.

Wat denken jullie ervan? En verwachten jullie dat de Macbook pro dit aankan?

Comment

• SoundOfSilence
                      • Mar 2007
                      • 766

Motu's: prima
                      Apple: goed (weet niet of ie capaciteit genoeg heeft, maar is wel een mooi werkpaard)
                      HD24XR: top

Ik zeg totaalplaatje (voor max 48k): TOP!
                      Last edited by SoundOfSilence; 09-01-09, 19:31.

Comment

• bones2001
                        • Aug 2003
                        • 741

Als backup ga ik via ADAT naar een Alesis HD-24XR.

Alles 96Khz, 24bit.
                        Dat worden dan wel 2 HD24's, want in 96khz heb je maar 12 sporen
                        tot je beschikking.
                        Mixen is net als schilderen.
                        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Sandman
                          • Apr 2007
                          • 67

Hallo,

De hd-24 is er tegenwoordig in 2 versie te krijgen:

- de orginele HD-24 (inderdaad 24ch-44.1 of 48KHz)
                          - de HD-24XR (24ch-88.2 of 96KHz)

Website Alesis

Comment

• bones2001
                            • Aug 2003
                            • 741

Nou, dan ga je lelijk op je neus kijken...
                            De HD24 XR is niets anders als een HD24 met de EC-2 uitbreiding.
                            Dit houdt in dat je 96khz via je analoge inputs kan opnemen.
                            Hoe dan ook, je kan maar 12 kanalen in 96khz opnemen/afspelen.
                            Mixen is net als schilderen.
                            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• SoundOfSilence
                              • Mar 2007
                              • 766

Hallo,

De hd-24 is er tegenwoordig in 2 versie te krijgen:

- de orginele HD-24 (inderdaad 24ch-44.1 of 48KHz)
                              - de HD-24XR (24ch-88.2 of 96KHz)

Website Alesis
                              De HD24 kan 24 sporen 44.1 of 48kHz
                              De HD24XR kan 24 sporen 44.1 of 48kHz óf 12 sporen 88.2 of 96kHz

't ding
                              z'n processor i.c.m. de HD kan gewoon niet sneller data verwerken.

Voordeel van de XR is sowieso dat ie echte electronisch geballanceerde in/uitgangen heeft, terwijl een niet-XR alleen impedantiegeballanceerde in/uit heeft. Maar dat nadeel heb je natuurlijk niet als je op Adat draait.

Comment

• Sandman
                                • Apr 2007
                                • 67

[FONT=Arial]Excuses , dan ben ik verkeerd ingelicht. Ik heb me namelijk door een toch wel redelijke betrouwbaar persoon laten vertellen dat dit wel mogelijk was. Bedankt dat jullie me dat even duidelijk hebben gemaakt dat dit niet kan.[/FONT]

Comment

Working...