Cassettebandjes overzetten naar de PC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • whmeeske
    • Nov 2003
    • 9

Cassettebandjes overzetten naar de PC

Ik heb nog een aantal cassettebandjes liggen met opnames die ik graag wil bewaren. Daarom wil ik ze over gaan zetten naar m'n PC om daarna audio-CD's te branden en eventueel nog converteren naar goede kwaliteit MP3's.
    In principe zijn daar 2 methoden voor:

1 - Een goede cassettedeck analoog aansluiten op een Terratec Aureon geluidskaart die ik nog heb liggen en dan met bijv. Adobe Audition e.e.a. opnemen als WAV.

2 - Een ION dubbel-cassettedeck met USB aansluiten op m'n PC en dan met de meegeleverde software Audacity e.e.a. overzetten naar m'n PC als WAV of MP3.

Heeft iemand inmiddels ervaring met de 2e optie?
    Wat heeft volgens jullie de voorkeur?
  • showband
    • May 2001
    • 4516

voor overzetten werkt zowat elke AD ingang omdat bijna alle casettes van beroerde kwaliteit zijn.

Wel een tip is een programma zoals steinberg "clean"

Daarmee kun je de file (lengte van een casettekant) makkelijk in losse songs knippen zonder een uur bezig te zijn. Is een van de beste investeringen geweest qua software die ik ooit heb gedaan.
    lekker belangrijk!

Comment

• Pino
      • Jul 2002
      • 390

Optie 1 werkt goed

Opnemen met audition, inporteren in multitrack, splitsen met ctrl K; elk clipje rechter muisclick: create unic copy en dan gewoon importeren in cd pagina; cd schrijven en klaar.
      succes,
      Pino
      Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Lurvi
        • Sep 2008
        • 13

optie 1

Optie 1 is het beste! Zo heb ik dat ook gedaan met een paar oude plaaten maar dan wel een mengtafel er tussen.

Op hetm moment doe ik nog bijna iedere week een opname maken met mijn laptop. uitgang soundprosessing (daarvoor mengtafel met cd, mic enz.) met een jack 3.6 op de line ingang van de laptop en opnemen met adobe audition (ookwel cool edit pro)

Gaat perfect!

Succes

Comment

Working...