Test opname bigband resultaat hier te beluisteren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Test opname bigband resultaat hier te beluisteren

Beste,

Vorige week heb ik een werkopname gemaakt van onze bigband. Die moet dienen omdat de zangeres thuis zou kunnen oefenen.

Heb dit uitgevoerd met 3 microfonen voor de blazersectie, 1 microfoon boven de drum, 1 microfoon bij de bas en 2 lineoutputs van een digitale piano.
    Dit laatste heeft me de das omgedaan, want heb het opgenomen zonder een DI tussen te plaatsen, waardoor hier en daar overspraak ontstaat.

Ik wou toch even jullie "deskundige" mening horen over het resultaat.
    Het resultaat kun je hier beluisteren: enkel downloaden en de extentie zip wijzigen naar .wav dus niet unzippen
    Last edited by frederic; 05-12-09, 17:38.
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Originally posted by frederic
    Dit laatste heeft me de das omgedaan, want heb het opgenomen zonder een DI tussen te plaatsen, waardoor hier en daar overspraak ontstaat.
    Ik denk dat hij gewoon overstuurd binnen is gekomen en dat een DI weinig verschil had uitgemaakt. Gewoon iets zachter binnen laten komen op je opname-apparatuur en bij het afmixen iets harder zetten als compensatie.
    Bij Vera1 hoor ik nog wat andere dingen kraken, terwijl dat volgens mij niet de toetsen zijn (lijkt eerder op dat de blazers de oorzaak zijn). Even naar kijken?

Voor de rest: chapeau! Opname is heel goed qua klank en plaatsing van de instrumenten. Ik merk op dat er naar verhouding heel weinig laag in zit, maar ik stoor me er in dit genre niet echt aan. En misschien kun je de toetsen op sommige plekken wat meer naar voren laten komen. Dit instrument heeft regelmatig toch een wat belangrijkere rol in het geheel en blijft toch heel erg op de achtergrond.

Als je deze laatste puntjes nog een beetje kan uitwerken en het geheel kraakvrij af kan leveren, ga ik in de rij staan om de cd te kopen.
    En ik denk dat de zangeres dit dan heel goed als oefenmateriaal kan gebruiken.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

De gain voor de piano stond volledig dichtgedraaid.

Idd, bij de micro die dicht egen de koperblazers had ik best op -10 db gezet.
      Volgende test zal ik de gians voor de microfonen nog stiller draaien.

Comment

• bones2001
        • Aug 2003
        • 741

Ik heb zonet Vera1 afgeluisterd en wat wat mij vooral stoort is de ride,
        die vind ik echt veel te overheersend.
        Verder zou je de blazers wel wat meer mogen verdelen, staan wel erg
        over rechts gepand.
        Verder op de kraakjes na wel een frisse sound.

Overigens wel leuk dat er wat opnames van forumleden beginnen op te duiken, zou leuk zijn als er wat meer mensen dit zouden (durven) doen.
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Wat loopt er fout?

Tijdens het opnemen is er geen overspraak te horen op de monitors, tijdens het afspelen wel?

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Originally posted by frederic
            Wat loopt er fout?

Tijdens het opnemen is er geen overspraak te horen op de monitors, tijdens het afspelen wel?
            Overspraak tussen wat en wat? Op welke monitors?
            Iets meer uitleg lijkt me handig in dit geval... schets even de situatie aub...
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

Working...