Wat vinden jullie van mijn mix?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djberjo
    • Aug 2008
    • 130

Weer een nieuwe Mix 07.mp3

Dezelfde als mix 03 maar nu verder gemixt.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie's. Ik vind hem zelf best aardig klinken.
    Maar ik ben nog niet 100% tevreden

Comment

• djberjo
      • Aug 2008
      • 130

Locknine - Karma police (cover van Radiohead)
      Mix 02-02.mp3

Ik ben benieuwd hoe jullie hem vinden klinken.

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Kun je eens wat meer achtergrond info geven mbt de reden dat je met deze dingetjes aan de gang bent?

Kijk, het basis-gegeven is dat een goede mix totaal afhankelijk is van het bronmateriaal, als dat niet OK is, dan kun je je het licht uit de ogen mixen, maar zal het nooit iets worden. Ik vraag mij dus af vanuit welk oogpunt je met deze opnames bezig bent... of ben je puur lekker wat aan het prutsen in wat audio-programma's ??

Als dat laatste het geval is en je wat beter bronmateriaal zoekt, kan ik je misschien wel helpen (mail staat in profiel). Ik heb natuurlijk zowieso de tracks beschikbaar van onze mic-shootout in december, daar heeft het bandje ook 2 nummers samen gespeeld.

Verder denk ik dat goede afluistering voor jou een goede volgende stap is. Een stel simpele monitoren afgewisseld met een beetje goede HiFi-speakers zullen je een eind op weg helpen denk ik.

Maar geef effe wat meer info, ik ben erg benieuwd...
        Last edited by berolios; 15-01-09, 18:38.
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• djberjo
          • Aug 2008
          • 130

Ik ben met deze opnames bezig om zelf te oefenen met mixen.
          Zodat ik live sneller en beter een mix heb staan + ik beter in de studio wordt.

De kwaliteit van de opnames zelf: het zijn live opnames.
          Dit is een bandje waar ik zelf de monitormix (op een Crest HP-eight) bij heb gedaan en alles heb ik toen via de direct out opgenomen met een Alesis HD24.

Ik ben met deze opnames bezig omdat ik geen beter zelf heb. Tussendoor doe ik wel de audionabewerking van school projecten maar dat stelt allemaal niet zoveel voor.

Kwa monitoren heb ik op dit moment een set PSI 17-2 staan.

Ik ga vanaf 26 januari stage lopen bij Audioworkx studio in Hoogeloon.
          Dat lijkt me een leuke en erg leerzame tijd worden!!!

Binnenkort doe ik waarschijnlijk de studio opnames (demo cd) voor 2 bandjes.
          1 bigband van 25 personen en de ander een cover bandje van 8 personen.

Dat neem ik dan op via me eigen spullen(mac pro met motu 24i/o)
          Bij de big band gebruik ik een Mackie mengtafel voor de preamps.

Het coverbandje even kijken welke spullen ik voor een kleine prijs kan huren/lenen. dat wordt waarschijnlijk een Midas Venice 320 met een standaart microfoon set.(Ik ben nog aan het sparen voor een soundcraft ghost + microfoon set)

Als ik de losse tracks van die opname zou kunnen krijgen, dat zou geweldig zijn. dan kan ik daar wat mee oefenen.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Ah, doe Toon de groeten van me als je daar begint !!
            Je hebt m'n mail, doe daar iets mee zou ik zeggen...

Die monitoren ligt het niet aan dus ...

Studio-werk (zowieso opnames in het algemeen) draaien er in de eerste plaats om om het bronmateriaal zo goed mogelijk te krijgen... dat zullen ze je zeker bij kunnen brengen in Hoogeloon .
            Last edited by berolios; 16-01-09, 07:19.
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Ondanks dat ik dus écht helemaal niks met gitaar muziek heb, moet ik zeggen dat ik het wel weer eens prettig vindt om te luisteren naar muziek wat niet helemaal "plat ge-compressed" is ! (kon alleen nog die mix 02-02 downloaden)

Wat ik gewoonlijk zie als ik in Wavelab iets open, zijn twee blokken die aan het einde smaller worden,maar dit heeft echt de vorm van geluidsgolven

(ik luister af op Spirit AbsoluteII monitoren, op een Quad 520F amp)
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• djberjo
                • Aug 2008
                • 130

Originally posted by beyma
                Ondanks dat ik dus écht helemaal niks met gitaar muziek heb, moet ik zeggen dat ik het wel weer eens prettig vindt om te luisteren naar muziek wat niet helemaal "plat ge-compressed" is ! (kon alleen nog die mix 02-02 downloaden)
                Nog bedankt voor het luisteren!!!

Ik heb er lichtjes de multiband compressor van logic opgezet om de kleine dingen te compressen. Verder gewoon op de bass + vocalen.

Hoe vind je hem verder klinken? De opnames ondanks dat de opnames half half waren.

Comment

Working...