Voor mijn actieve monitor boxen gebruik ik XLR kabels van het merk Neutrik, of XLR naar jack van een goedkoper merk, en vader -die in een band speelt waar nogal veel microfoons worden gebruikt- denkt dat het microfoon kabels zijn en deze wel eens te dun zouden kunnen zijn voor (actieve) monitor speakers. Hiervoor zouden dikkere kabels bestaan die beter geluid afgeven?
dikte kabels (actieve) monitor boxen
Collapse
X
-
Voor zover ik weet maakt Neutrik alleen stekkers en geen kabels.
Een microfoonkabel wordt idd gebruikt om een ACTIEVE luidspreker aan te sturen. Dikte speelt hier (bijna) geen rol. Het gaat immers om een lijnsignaal (max. een paar Volt op een impedantie van enkele K's... dat is dus nauwelijks een paar mA). Hierbij over secties gaan lullen heeft dus absoluut geen zin. Veel belangrijker is o.a. afscherming e.d.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted. -
Niet helemaal waar, ik heb hier ook enkele kabels liggen waar duidelijk de tekst 'Neutrik' op gedrukt staat. Ik vermoed echter dat deze kabels niet uit de Neutrik fabriek komen maar gewoon op bestelling gemaakt zijn en vervolgens met hun logo bedrukt.
Dus er zijn zeker Neutrik kabels in omloop (geweest).
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Ingangsimpedantie meestal 10K ohm of hoger, ingangsspanning 0 dBV, ofwel 1 volt. De bijhorende stroom is niet een paar mA, maar 0,1 mA of 100uA.De verliezen zijn bij de gangbare microfoonkabels te verwaarlozen zeker als ze niet langer zijn dan een 100 meter.Voor zover ik weet maakt Neutrik alleen stekkers en geen kabels.
Een microfoonkabel wordt idd gebruikt om een ACTIEVE luidspreker aan te sturen. Dikte speelt hier (bijna) geen rol. Het gaat immers om een lijnsignaal (max. een paar Volt op een impedantie van enkele K's... dat is dus nauwelijks een paar mA). Hierbij over secties gaan lullen heeft dus absoluut geen zin. Veel belangrijker is o.a. afscherming e.d.
Voor de voedingskabels is het natuurlijk niet verstandig om er een haspeltje tussen te leggen van 3x 0,75 mm2 en een lengte van 50 meter
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
Heel raar, op de site van Neutrik staan er enkel OPTISCHE kabels, géén "gewone".
Die Italiaan is dan Tasker veronderstel ik? Die hebben natuurlijk ook verschillende kabelkwaliteiten...Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
De Kabels zijn al wat JAREN oud hoor...
Kan niet zeggen of ze van Tasker komen. Er zijn in Italië echt wel meer dan alleen Tasker... Reference Lab is er 1 van.Comment

Comment