UAD-2 komt eraan !!!!
Collapse
X
-
Ik mix bijna elk weekend een aantal live bandjes, ik heb een aantal keer op een SSL Duality mogen mixen in de studio. En ik merk toch verschil in het gedrag van de eq.
Omdat ik nu opzoek ben naar fijne eq's om muziek en eventueel iets voor video op de mixen. Vroeg ik me af hoe goed zijn die van de uadkaart?
Want de Logic plugins doen hun ding maar hebben verder niks speciaals, iets wat ik dus wel zoek.Comment
-
Goed voor te stellen. Duality is een tafel van zo'n 275.000 dollar. De sound daarvan kan een wat "analoge" feel hebben die je mix wat mooier dichtsmeert.
Dan zit je perfect met UAD. De emulaties van analoge (o.a. Neve) preamps, compressors, EQ's zijn formidabel.Omdat ik nu opzoek ben naar fijne eq's om muziek en eventueel iets voor video op de mixen. Vroeg ik me af hoe goed zijn die van de uadkaart?
Da's al heel wat duidelijker. Je zoekt dus het "extra" in de sound dat de logic plugs niet hebben.Want de Logic plugins doen hun ding maar hebben verder niks speciaals, iets wat ik dus wel zoek.
Creating shows beyond ImaginationComment
-
Ik weet niet welke plugins jij goed kent, ik zit er aan te denken om de mastering plugins erbij te nemen. Of kan ik beter iets anders erbij nemen voor de 500 dollar tegoed? Want de SSL 4000 channelstrip lijkt me ook tegek.Comment
-
De eerste vereiste om een opgenomen geluid goed te laten klinken is de kwaliteit van de microfoon, en de preamp + AD conversie. Als het daar al niet snor zit, wordt het moeilijk om een goeie klank te bekomen. Zowel met plugins als met externe racks.Comment
-
Klopt helemaal.
Ik ben heb een Motu 24 I/O die is voor het geld erg leuk. Ik ben aan het sparen voor een set microfoons (alleen de goede standaart mics wil ik) en goeie preamps. Maar alles heeft zo zijn tijd nodig.
Heb sinds kort een Soundtracs Solo voor de preamps om mee te beginnen.
Dus opzich hier zijn leuke demotjes mee te maken.Comment

Comment