UAD-2 komt eraan !!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Originally posted by djberjo
    Ik twijffel omdat als ik op een analoge tafel mix mijn mix beter klinkt dan dat ik alleen met de logic plugins een mix maak.
    Vandaar.
    UAD plugs of Logic plugs maakt geen donder uit voor je summing...

Wel ben ik benieuwd op welke analoge tafel je dan mixt. Ik denk namelijk eerder dat het met "de gebruiker" te maken heeft dan met de plugs.
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• djberjo
      • Aug 2008
      • 130

Originally posted by JeroenVDV
      UAD plugs of Logic plugs maakt geen donder uit voor je summing...

Wel ben ik benieuwd op welke analoge tafel je dan mixt. Ik denk namelijk eerder dat het met "de gebruiker" te maken heeft dan met de plugs.
      Ik mix bijna elk weekend een aantal live bandjes, ik heb een aantal keer op een SSL Duality mogen mixen in de studio. En ik merk toch verschil in het gedrag van de eq.

Omdat ik nu opzoek ben naar fijne eq's om muziek en eventueel iets voor video op de mixen. Vroeg ik me af hoe goed zijn die van de uadkaart?

Want de Logic plugins doen hun ding maar hebben verder niks speciaals, iets wat ik dus wel zoek.

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Ik mix bijna elk weekend een aantal live bandjes, ik heb een aantal keer op een SSL Duality mogen mixen in de studio. En ik merk toch verschil in het gedrag van de eq.
        Goed voor te stellen. Duality is een tafel van zo'n 275.000 dollar. De sound daarvan kan een wat "analoge" feel hebben die je mix wat mooier dichtsmeert.

Omdat ik nu opzoek ben naar fijne eq's om muziek en eventueel iets voor video op de mixen. Vroeg ik me af hoe goed zijn die van de uadkaart?
        Dan zit je perfect met UAD. De emulaties van analoge (o.a. Neve) preamps, compressors, EQ's zijn formidabel.

Want de Logic plugins doen hun ding maar hebben verder niks speciaals, iets wat ik dus wel zoek.
        Da's al heel wat duidelijker. Je zoekt dus het "extra" in de sound dat de logic plugs niet hebben.
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• djberjo
          • Aug 2008
          • 130

Originally posted by JeroenVDV

Dan zit je perfect met UAD. De emulaties van analoge (o.a. Neve) preamps, compressors, EQ's zijn formidabel.

Da's al heel wat duidelijker. Je zoekt dus het "extra" in de sound dat de logic plugs niet hebben.
          Ik weet niet welke plugins jij goed kent, ik zit er aan te denken om de mastering plugins erbij te nemen. Of kan ik beter iets anders erbij nemen voor de 500 dollar tegoed? Want de SSL 4000 channelstrip lijkt me ook tegek.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Ik weet niet welke plugins jij goed kent, ik zit er aan te denken om de mastering plugins erbij te nemen. Of kan ik beter iets anders erbij nemen voor de 500 dollar tegoed? Want de SSL 4000 channelstrip lijkt me ook tegek.
            De eerste vereiste om een opgenomen geluid goed te laten klinken is de kwaliteit van de microfoon, en de preamp + AD conversie. Als het daar al niet snor zit, wordt het moeilijk om een goeie klank te bekomen. Zowel met plugins als met externe racks.

Comment

• djberjo
              • Aug 2008
              • 130

Originally posted by frederic
              De eerste vereiste om een opgenomen geluid goed te laten klinken is de kwaliteit van de microfoon, en de preamp + AD conversie. Als het daar al niet snor zit, wordt het moeilijk om een goeie klank te bekomen. Zowel met plugins als met externe racks.
              Klopt helemaal.

Ik ben heb een Motu 24 I/O die is voor het geld erg leuk. Ik ben aan het sparen voor een set microfoons (alleen de goede standaart mics wil ik) en goeie preamps. Maar alles heeft zo zijn tijd nodig.
              Heb sinds kort een Soundtracs Solo voor de preamps om mee te beginnen.

Dus opzich hier zijn leuke demotjes mee te maken.

Comment

Working...