Hallo Forumleden,
Ik ben de afgelopen week bezig geweest met het opnemen van een akoestische gitaar. Bij het mixen is het mij gaan opvallen dat er een phaser-achtig effect te horen is, wat niet de bedoeling is. Hoe het effect daar komt begrijp ik niet goed. We hebben geen pedalen of toonregeling toegepast voor of na de opname.
Voor de volledigheid: ik heb de semi-akoestische gitaar op 4 sporen opgenomen:
1. Direct via een behringer tube ultragain
2. Kleinmembraan condensator voor het klankgat
3. Kleinmembraan condensator op de hals
4. Grootmmbraan condensator op +/- 3 meter van de gitaar om de akoestiek mee te pakken.
Dit alles ging door een m-audio fast track ultra de pc in.
Over de gitaar: western gitaar met actief element, capo op de 5e positie, snaardikte 013.
Vreemd is dat het effect op alle sporen te horen is, al valt het op spoor 2 het meest op. Ik heb het al iets kunnen verminderen door op 273hz een dipje te maken, maar het blijft hoorbaar.
Kent iemand dit misterieuze verschijnsel?
Hier is een sample: klik
Alvast bedankt!
Ik ben de afgelopen week bezig geweest met het opnemen van een akoestische gitaar. Bij het mixen is het mij gaan opvallen dat er een phaser-achtig effect te horen is, wat niet de bedoeling is. Hoe het effect daar komt begrijp ik niet goed. We hebben geen pedalen of toonregeling toegepast voor of na de opname.
Voor de volledigheid: ik heb de semi-akoestische gitaar op 4 sporen opgenomen:
1. Direct via een behringer tube ultragain
2. Kleinmembraan condensator voor het klankgat
3. Kleinmembraan condensator op de hals
4. Grootmmbraan condensator op +/- 3 meter van de gitaar om de akoestiek mee te pakken.
Dit alles ging door een m-audio fast track ultra de pc in.
Over de gitaar: western gitaar met actief element, capo op de 5e positie, snaardikte 013.
Vreemd is dat het effect op alle sporen te horen is, al valt het op spoor 2 het meest op. Ik heb het al iets kunnen verminderen door op 273hz een dipje te maken, maar het blijft hoorbaar.
Kent iemand dit misterieuze verschijnsel?
Hier is een sample: klik
Alvast bedankt!

Comment