clock synchronisatie probleempje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Earfalas
    • Sep 2007
    • 14

clock synchronisatie probleempje

Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn Yamaha 01v met een EMU 1212 via adat aan mijn pc koppelen om multitrack recording mogelijk te maken. Maar daarbij wil ik graag mijn externe adda converter op mijn Yamaha aangesloten laten om alle 24 de kanalen te blijven gebruiken. Dit betekend natuurlijk vanzelf dat ik niet mijn adda converter kan gebruiken voor uitgangen, maar daar heb ik geen problemen mee.

Waar het probleem ontstaat is de clock synchronisatie. Als de adda converter geen adat in signaal krijgt werkt hij niet. Daarom had ik me bedacht om het volgende te doen:
    De adat uitgang van mijn yamaha gaat naar de adat ingang van de pc,
    de adat uitgang van de pc gaat naar de adat ingang van de adda converter,
    De adat uitgang van de adda converter gaat naar de adat ingang van de Yamaha

Kan iemand mij vertellen of dit gaat werken??

Alvast bedankt.
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Moet gewoon kunnen werken.
    Zorg wel dat je de Yamaha mengtafel insteld als master en de rest als slave en clock signaal via ADAT.

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Dat gaat werken.

Het is echter slimmer om even een BNC kabel te gebruiken en netjes word-clock aan te sluiten. Deze kan je met een T stukje doorlussen.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

wat is het voordeel van BNC tov adat?

Comment

• martijn verkerk
          • Nov 2005
          • 300

Originally posted by frederic
          wat is het voordeel van BNC tov adat?
          dat je niet meer vast zit aan je adat chain
          adat geeft word mee met uitgaande signaal
          als je het via bnc doet maak je 01v master en kan je beide machines zelde word signaal geven onafhankelijk van je adat signaal (maw je kan je routing wijzigen)
          in grote studio's word een apart word generator gebruikt die de master is voor alle dig. dozen..

Comment

• Earfalas
            • Sep 2007
            • 14

Ik ben met jullie eens dat via bnc word clock vrijer is om mee te werken. Maar dat is juist het probleem. Aangezien ik de eerste versie 01v heb heeft die geen bnc uitgang.

Maar bedankt voor jullie reacties. Dan kan ik met een gerust hart de pc kaart bestellen.

Groeten,
            Paul

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by Earfalas
              Ik ben met jullie eens dat via bnc world clock vrijer is om mee te werken. Maar dat is juist het probleem. Aangezien ik de eerste versie 01v heb heeft die geen bnc uitgang.
              Ook de EMU1212 heeft geen BNC voor World Clock dus jij hebt twee apparaten waarbij de tip even niet opgaat.

Comment

Working...