Vocale effect zoek ik.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maikel_Zweers
    • Jun 2008
    • 8

Vocale effect zoek ik.

Hallo ben nieuw in het forum met de reden dat ik een effect zoek maar waarvan ik de naam niet weet.
    Weet niet wat het is.

Het is een soort bubbel effect op je stem.
    Heel gaaf..

Ik heb een linkje van een nummer waar de stem op die manier is bewerkt:
    ttp://www.youtube.com/watch?v=DSCEKWO6PD4&feature=related

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
    Ik wil deze effect gebruiken voor Ableton.
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Dit effect verkrijg je met een chip die o.a. zit in de volgende apparaten
    digitech vocalizer, Korg iH
    antares autotune (software) is een vergelijkbaar effect in software en anders klinkend maar dezelfde functie zit op harmonizers/vocalizers van TC-electronic.

dit is een effect wat populair is gemaakt door de hit "do you believe" van Cher.

In feite misbruik je een zgn harmonizer/vocalizer apparaat wat dient om kleine intonatie fouten weg te werken en koortjes bij een stem te genereren.

Door nu de tune-engine midinootwaardes te laten volgen krijg je het karakteristieke "verspringeffect" wat jij bubbelig vind klinken.

Over een jaar of twee zal dit waarschijnlijk in het museum bij de "orchestral hit", "divebomb gitaarsolo" en de "syndrum pieuuuwwww" gezet worden als wanstaltig noveltyproduct. En is je productie niet meer op de mainstream radio te draaien als het is toegepast...
    lekker belangrijk!

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Originally posted by showband
      Over een jaar of twee zal dit waarschijnlijk in het museum bij de "orchestral hit", "divebomb gitaarsolo" en de "syndrum pieuuuwwww" gezet worden als wanstaltig noveltyproduct. En is je productie niet meer op de mainstream radio te draaien als het is toegepast...
      Dat vind ik nu ook al !!

Het is inderdaad een misbruikte harmonizer... Eventide maakt hiervan de pro-studio standaard in de ogen van velen.
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Maikel_Zweers
        • Jun 2008
        • 8

Oke dankje,

Maar die antares autotune is dus wat ik moet hebben of heb ik dat verkeerd begrepen?
        Heeft die al zon harmonizer of moet ik dan ook nog zon apparaat aaanschaffen?

Comment

• KlankOntwerp
          • Jun 2008
          • 130

Het is al irritant sedert Eiffel 65's Blue en Cher's Believe, beiden alweer 9 jaar oud. Of is het nu alweer zo lang geleden dat het weer kan?

Comment

Working...