Importeren van mijn M-audio Microtrack 24/96

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Weerklank
    • May 2008
    • 1

Importeren van mijn M-audio Microtrack 24/96

Beste kenners,
    Wie heeft verstand van de MicroTrack 24/96 van M-audio?
    Plotseling kan ik niet meer door mij opgenomen wav-bestandjes vanaf de MicroTrack importeren in het geluidsprogramma van mijn logopediesoftware van Winbase (Ik heb een logopediepraktijk). (Venstertje: Fout in de ACM-driver) Maar de MicroTrack heeft geen aparte drivers. Ook kan ik ze niet meer beluisteren met WMP; zegt dat hij het bestand niet herkent. Met Itunes kan dat wel, gek genoeg. Het apparaat begon ook opeens opnieuw te tellen bij file 0001, zonder dat hij vol is of zo.
    Vorig jaar gebeurde het ook. Toen heb ik opnieuw geformatteerd en de nieuwste update (1.4.6.) geinstalleerd op het apparaat. Dat hielp. Maar nu werkt het niet. Ik kan wel die bestandjes gewoon overzetten op mijn pc en ze dan beluisteren. Maar daar heb ik helaas niet zoveel aan.
    Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik kan doen?
    Vast erg bedankt!!
    Groet, Marja
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

Beste Marja,

Het enige wat ik me nu kan bedenken, is dat de Microtrack op een bitrate en/of sampling frequentie werkt wat niet wordt gewaardeerd door de software. iTunes is vrij makkelijk met rotzooi wat je hem aanbiedt, maar ik kan me voorstellen dat de logopediesoftware daar anders over denkt.

Kijk even of je niet stiekem op 24 bits 96 kHz werkt. 16 bits 44.1 kHz is meer dan genoeg.

Voor zover ik de manual uit 2005 heb doorgespit, zie ik dat het apparaat alleen in WAV en MP3 kn opnemen. Misschien heb jij een geupdate versie die bijvoorbeeld ook in aac kan opnemen en in dat geval is iTunes een van de weinige die dat formaat kan lezen. Het zou ook kunnen verklaren dat de bestandstelling weer bij 0001 is begonnen.

Ik ken het apparaat helemaal niet, maar dit zijn op zich vrij voor de hand liggende oorzaken. Misschien heb je er wat aan.

Succes,
    Gert

Comment

Working...