Geen geluid Line-ingang

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Angeles
    • Feb 2008
    • 15

Geen geluid Line-ingang

Hallo,

Ik heb een Laptop Asus X54K, welke ik o.a. gebruik voor muziekdoeleinden.

Nou is het zo dat ik via een mangtafel wil opnemen via de Line-ingang. Dat doe ik via Magix Music Maker 2008, waarbij de via de opname functie een geluidsbron moet instellen. Dus dat kan zijn de ingebouwde microfoon, het geluid van de laptop zelf en de line-ingang. Het probleem is dat ik die line-ingang-bron nergens aan kan klikken.

Ik kan sowieso de line-ingang nergens vinden om hem te configureren of iets dergelijks, want was al op zoek om te kijken of ik hem misschien anders in moest stellen.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik kan zorgen dat mijn line-ingang actief wordt, met name voor opname doeleinden?

Dit zou ik zeer op prijs stellen.

Groetjes,

Lars van Rooijen
    Als de kat van huis is, dansen de muizen bij de drive-in
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Laptops hebben vaak geen line-ingang maar enkel een line-out (aka koptelefoon out) en mic in (aka line in). Kwestie van de output van je mengtafel in de mic in van de laptop steken, dat moet theoretisch werken. Anders bied een externe geluidskaart altijd een oplossing.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Dikwijls is de microfooningang echt wel enkel en alleen microfooningang hoor... dan moet je dus naar een externe geluidskaart. Dat is zowiezo altijd beter want de ingebouwde geluidstroep van een laptop is niet om over naar huis te schrijven.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Tegenwoordig zijn de geluidsingangen op de laptop schakelbaar tussen line en mic (ook afhankelijk van de laptop zelf uiteraard).

Als je naar je Windows geluidsmixer gaat, zou je daar een venster bij het microfoonkanaal moeten kunnen openen waar je de microfoonvoorversterker aan/uit kan zetten.
        Vervolgens moet je naar je opname-sectie van de Windows geluidsmixer gaan en daar de line-ingang selecteren voor opname.

Dat zijn de stappen in een notendop, maar nogmaals: het is best wel afhankelijk van je laptop zelf.

Verder sluit ik me zeker bij Laserguy aan dat de ingebouwde geluidskaarten in laptops ook een heleboel rommel genereren, dus een deftige externe geluidskaart zal zeker ten goede komen van de opname.

Comment

• Lars Angeles
          • Feb 2008
          • 15

Okee,

Ik ga is kijken wat ik kan doen.

Bedankt!
          Als de kat van huis is, dansen de muizen bij de drive-in

Comment

Working...