KORG 1212 PCI Card --> Windows Xp en Vista???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Earfalas
    • Sep 2007
    • 14

KORG 1212 PCI Card --> Windows Xp en Vista???

Kan iemand mij vertellen of de Korg 1212 PCI kaart onder windows xp en vista werkt? Op de site van Korg is hierover geen uitsluitsel te vinden.

THNX!
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Ik kom ook niet verder dan Windows 9x drivers, dus ik vrees dat dat niet gaat werken...

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Zowel XP als Vista hebben een functie om software te laten denken dat ze op een ouder besturingssyteem draaien. Dus een soort emulator (simulatie). Op Vista werkt dat overigens niet probleemloos.

Mocht je 'm kunnen uittesten van te voren in je pc, is het een poging waard. Moet je 'm eerst kopen, dan loop je toch wel een risico, want het werkt niet altijd zoals het zou moeten. (Wanneer komt Microsoft eens met iets dat wèl 100% functioneert?)

Comment

• 4uss
        • Aug 2005
        • 578

Originally posted by jurjen_barel
        Zowel XP als Vista hebben een functie om software te laten denken dat ze op een ouder besturingssyteem draaien. Dus een soort emulator (simulatie). Op Vista werkt dat overigens niet probleemloos.
        Het probleem is dat het hier om 'gewoon' software gaat, maar om stuurprogramma's. Deze zijn niet in compatibility-mode te draaien, en zullen dan ook weigeren om te werken, helaas. In Windows XP werkt het net zo min probleemloos.

In dit geval gaat het niet over Microsoft die na laat iets te maken wat 100% functioneert, maar om Korg die te lui zijn geweest om nog drivers voor Windows 2000/XP te maken.
        Waarschijnlijk werkt de kaart ook niet onder Linux of Mac OS X, en je geeft dan toch ook niet die besturingssystemen de schuld? De boel virtualiseren (Met VMWare of Virtual PC) heeft ook geen zin, want van daar uit kun je geen native hardware aanspreken.
        Het beste wat je kunt doen in deze situatie is Windows 98SE installeren en daar mee aan de slag gaan, maar daar zitten ook nogal wat haken en ogen aan, want op de huidige generatie PC's gaat Windows 98 het niet zo goed doen (meer dan 64MB Ram, SATA schijven en CD-Rom, drivers voor videokaarten etc).

Comment

Working...