audacity probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

audacity probleem

hallo forumleden
    Ik heb dit programma gratis gedownload en ook de originele versie ,heb er problemen mee.
    Bij dit programma kan je dus opnemen via USB of rechtstreeks via de ingang van mijn laptop
    Het probleem:
    Ik zit met een vertraging bij opname van +/- enkel mili-seconden.
    dat is zeer vervelend, weet iemand een oplossing ??
    bij voorbaat dank.
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

de vertraging (latency) is een combinatie van geluidskaart en software. hier is helaas niks aan te doen. alleen een betere geluidskaart lost vaak het probleem op. hier zit meestal het grootste probleem.

Comment

• 4uss
      • Aug 2005
      • 578

Ondersteunt Audacity onder Windows ook ASIO? Zo niet snap ik wel waar die vertraging vandaan komt, het Windows geluidssysteem is niet bepaald gebouwd op vertragingsgevoelige toepassingen.
      Onder Linux zou je er minder last van moeten hebben, en aangezien Audacity daar ook onder draait zou het kunnen dat je daar al mee bezig bent, maar dat staat niet in je post.
      Het gebruik van USB-hardware veroorzaakt altijd extra vertraging ten opzichte van PCI(e) of chipset-hardware. Als je dan extern wilt kun je beter Firewire gebruiken omdat die controllers voorzien zijn van een eigen processor, in tegenstelling tot USB, die alle verwerking door je CPU laat doen.

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Niet per se waar, draai hier een MobilPre met 1,5mS latency

@SIS, Jjij hebt toch PT? Waarom dan Audacity?
        Last edited by sparky; 17-03-08, 22:33.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Originally posted by sparky
          Niet per se waar, draai hier een MobilPre met 1,5mS latency

@SIS, Jjij hebt toch PT? Waarom dan Audacity?
          Ja klopt , maar ik heb dit toestelletje aangeschaft om LP's enz... over te zetten naar CD en kleine dingetjes mee op te nemen
          deze dus :

Beglec.com -Producten | &nbsp JB Systems - USB Audio converter

sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Ibvee
            • Nov 2002
            • 714

Geen low latency drivers.

Het heeft weinig te maken met USB of Firewire, maar vooral met de driver en het ontwerp van het apparaat zelf, of het bijvoorbeeld een eigen mix dsp heeft, enz. Als het onderste uit de kan wordt gehaald is het met Firewire mogelijk om lagere latency te halen, maar dat is niet van toepassing hier.

Bepaalde programmas gaan beter om met Windows media drivers dan andere, probeer dus bijvoorbeel Reaper REAPER | Download. Dit kun je gewoon gratis uitproberen, barst van de mogelijkheden die je allemaal niet nodig hebt, maar misschien gaat de audio engine wat beter om met je geluidskaart.
            Als je op de Mac zit zou je ardour kunnen proberen: ardour | the new digital audio workstation

Als ik het goed heb heeft Steinberg in Nuendo (niet geprobeerd met Cubase) een soort van low latency windows media driver programma, wat iets speciaals doet om je windows driver latency heel laag te krijgen. Het werkte bij mij niet op m'n laptop, maar als je toevallig ergens zo'n gratis versie van cubase hebt liggen zou je een schot kunnen wagen.

Veel succes!
            De groeten => Micha

Comment

Working...