Hihat micro?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tama
    • Feb 2008
    • 4

Hihat micro?

Hallo allemaal, Ik heb een probleempje. Ik zoek een goede hihat microfoon voor op te nemen (Genre:stevige rock) maar ik kan niet beslissen tussen deze 2.
    sennheiser e914, Akg c451. heeft er iemand ervaring met 1 van deze 2 ?laat het mij weten aub. hartelijk bedankt alvast.
  • Tama
    • Feb 2008
    • 4

Als ik dat kon zou ik evengoed een neumann kunnen kopen.

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

E914; geen ervaring mee. C451 is een oude vertrouwde, klinkt een beetje dun tov bijvoorbeeld een KM184, iets wat niet per se slecht hoeft te zijn voor een hihat, tis maar net wat je zoekt.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Carl
        • Nov 2000
        • 907

Om je dillemma nog wat groter te maken, probeer eens een Beyer M201 voor Hihat!

Comment

• bones2001
          • Aug 2003
          • 741

Om je dillemma nog wat groter te maken, probeer eens een Beyer M201 voor Hihat!
          das mijn favoriet !!
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Ik zou zeggen, probeer een keer de Audio Technica ATM450....
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Tama
              • Feb 2008
              • 4

Jullie maken het mij echt niet gemakkelijker he .ik geraak er waarschijnlijk nooit uit. nu heb ik nog meer keuze.

Comment

• Lennartsound
                • Dec 2006
                • 269

C451 is een hele veilige en goede keuze. Zelfs nog wel een beetje luxe keuze want er zijn wel meer mics die goed op een HH klinken en goedkoper zijn. Ik heb ook wel veel Sennheiser ME series op HH gebruikt (hypernier versie) en dat klinkt ook erg prettig, heel helder. Ook op andere cymbals trouwens. Maar ik kan me voorstellen dat je voor rock een wat ruigere sound wil. Denk ook even goed na over de plaatsing. Mijn ervaring is dat je het best de snare achter de HH kan verbergen als je beide wil miken. Dus dan staat de mic precies aan de andere kant van de HH en "ziet" dehij de snare niet. Je hebt dan bijna geen direkt snare geluid, alleen reflecties Alternatief vind ik om een mic te kiezen waarmee je zowel de snare als de HH pakt (moet dan wel een andre mic zijn natuurlijk) en 'm er dan tussenin plaatst. Maar dat is een wat meer Jazz-achtige aanpak.

Comment

Working...