Vista met cubase of iets anders

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Vista met cubase of iets anders

Hallo, Dames en Heren
    Morgen heb ik een nieuwe laptop ( toshiba met alles erop en eraan ) prijskaartje ga ik niet vermelden
    Nu is mijn vraag :
    Ik wil daar een opname software voor.
    Welke komen in aanmerking en welke werken goed onder vista ?
    yep in de studio hebben wij een mac met logic en protools
    Maar toch , ik wil het op een pc ? thuisgebruik dus om dan verder mijn werk af te werken, zo hoef ik niet dagelijks de studio in te duiken
    sis
    Last edited by sis; 15-01-08, 16:15.
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Originally posted by sis
    Hallo, Dames en Heren
    Morgen heb ik een nieuwe laptop ( toshiba met alles erop en eraan ) prijskaartje ga ik niet vermelden
    Nu is mijn vraag :
    Ik wil daar een opname software voor.
    Welke komen in aanmerking en welke werken goed onder vista ?
    yep in de studio hebben wij een mac met logic en protools
    Maar toch , ik wil het op een pc ? thuisgebruik dus om dan verder mijn werk af te werken, zo hoef ik niet dagelijks de studio in te duiken
    sis
    Waarom ook niet hier gewoon PTLE??
    Waarom moeilijk doen met andere programma's en plugins als je PT al goed kent?

Wil je ook gaan opnemen, of alleen mixen/ editen? Als je alleen wilt mixen/ editen zou ik al helemaal voor ProTools of evt Logic gaan om o.a. bovengenoemde reden.
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

Nou... Protools op Vista is al een onderwerp op zich...

Ik heb Protools M-powered inmiddels goed draaiend op een Vista PC, waar je op moet letten is dat je versie 7.4 hebt. 7.3 is namelijk nog niet eens te installeren. Als je een versie 7.3 koopt en registreerd kan je hem gelijk updaten naar 7.4.

Als het eenmaal is geinstalleerd, werkt het echt helemaal super. Ook de standaard meegeleverde pluggins vallen me niets tegen. Ik ben inmiddels een weekje aan het stoeien met een 48 sporen opname (na wat edit werk is het aantal sporen verminderd naar 32).
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Prima allemaal bedankt voor de antwoorden
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Is het niet een suggestie om een XP te gebruiken?

Kan je gebruiken wat je wilt. Alles draait prima.
          Hoop zorgen minder.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Originally posted by Mathijs
            Is het niet een suggestie om een XP te gebruiken?

Kan je gebruiken wat je wilt. Alles draait prima.
            Hoop zorgen minder.
            In XP kun je een applicatie 'runnen als... Win 95/ 98/ 2000/ NT', als dat ook met Vista kan (wat ik niet weet, want ik draai op OSX), komt dat op hetzelfde neer, toch?

Echter, als onze Siske toch een programma moet gaan aanschaffen, krijgt hij automatisch een met Vista compatibele PTLE versie.

Verder: als het echt alleen maar om mixen gaat heb je al voor 120 euro een MBOX Micro (USB stikkie) met PTLE!! De i/o beperkt zich dan wel tot alleen een hoofdtelefoon uitgang geloof ik, maar je kunt wel overal PTLE draaien.

Afijn, je zult er wel uitkomen denk ik, toch?
            Cheers
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

Originally posted by cobi
              Nou... Protools op Vista is al een onderwerp op zich...

Ik heb Protools M-powered inmiddels goed draaiend op een Vista PC, waar je op moet letten is dat je versie 7.4 hebt. 7.3 is namelijk nog niet eens te installeren. Als je een versie 7.3 koopt en registreerd kan je hem gelijk updaten naar 7.4.

Als het eenmaal is geinstalleerd, werkt het echt helemaal super. Ook de standaard meegeleverde pluggins vallen me niets tegen. Ik ben inmiddels een weekje aan het stoeien met een 48 sporen opname (na wat edit werk is het aantal sporen verminderd naar 32).
              Op de bovenstaande uitspraak kom ik nog effe terug.

Want het goed draaien van Pro Tools op Vista was van korte duur. Plug-ins draaien lang niet allemaal op Vista en je bent met LE en M-powerd PT toch al iets beperkter in je keuze voor pluggin's. Een aangezien Vista toch al in de soep liep heb ik inmiddels toch weer gekozen voor XP.

Denk dus effe goed na voor je kiest voor de combi Vista met Protools.
              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• R@dical
                • May 2006
                • 33

Ik ben erg tevreden met mijn cubase SX 4 op vista ultimate. ik mix hier al de tracks op af die ik met mijn hd24 heb opgenomen. dus ik neem niet echt op en mix en master alleen er maar op af.

Comment

Working...