Nieuwe Home studio Microfoon.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TonBeljon
    • Apr 2006
    • 104

Nieuwe Home studio Microfoon.

In mijn homestudio maak ik opnames met een 16 sporen digitale recorder van Yamaha. De meeste opnames zijn van toetsen en gaan rechtstreeks de recorder in. De zang doe ik met een Shure Beta 58a.....Ja ik weet het; Dit is een dynamische microfoon en word net als door mij zelf gebruikt bij optredens. Echter het resultaat van de opnames met de Beta vind ik ook best goed, bovendien pikt deze bijna geen omgevingsgeluid op, dit is weer handig in een homestudio die niet helemaal geluidsdicht is en niet is aangepast met allerlei isolatie en anti-reflexie materialen.....Toch wil ik binnenkort eens een echte studiomicrofoon gaan proberen. Ben benieuwt of mijn zangopnames nog beter kunnen. Opnames: 80% zang, en voor de rest akoestische instrumenten zoals gitaar en accordeon. Graag geen tips zoals dure neumans en brauners, (daar maken we wel gebruik van in de echte studio), maar gewoon tips over een goede studiomicrofoon van een paar honderd euro...Wie brand er los!
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

ideetje?

2ehand Rode Nt?

mischien leuk? model met krasje enzo van marktplaats?
    ( heb nog niet gezocht of ze te vinden zijn)
    maar de klank en openheid van het geluid zijn erg mooi. ( vind k )
    Alleen zal je wel problemen krijgen met achtergrond geluid als je een groot membraam neemt... maby es een AKG C1000 proberen? redelijk betaalbaar en ongelofelijk allround.

veel plezier
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

absolute aanrader : sE 2200A

Welcome to sE Electronics

Rode NT 1/2 als goede tweede.

Als je puur gaat zingen door het ding kan een OKTAVA ML 52-02 (ribbon) microfoon ook iets zijn. Daar krijg je een geweldig warme stem van voor een prikkie. Oktava studio microphones - genuine Russian made products

Neem wel even een plopfiter mee als je gaat aankopen. (of doe dat tijdelijk op de goedkope manier met een kleerhanger en een stuk netkous. Werkt ook goed en is een paar tientjes goedkoper)

Tweedehands studiomicrofoons zou ik niet doen. Je weet niet of ze gevallen zijn. Pas in de duizenden euri lijsten of bij studio´s waarvan je weet dat er goed gewerkt wordt zou ik de tijd die het testen van zo een een tweedehandsje kost durven.
      lekker belangrijk!

Comment

• Leinad
        • Apr 2004
        • 153

MXL 990.

Het verschil tussen een dynamische of condensator mic is groot, dus qua kwaliteit zul je er vast en zeker op vooruit gaan. Een pop filter is onmisbaar, dus schaf die er inderdaad gelijk bij aan. Er zijn betere mics dan de door mij genoemde. Zorg er dan wel voor dat de akoestiek/ruimte echt in orde is, anders heeft dat heel weinig zin.

Groet, Daniël

Edit: de MXL is overigens wel redelijk gevoelig voor omgevingsgeluid!
        Last edited by Leinad; 21-10-07, 20:23.

Comment

• Ibvee
          • Nov 2002
          • 714

Als het om een mannenstem in een onbehandelde ruimte gaat, zou ik gaan voor een wat duurdere dynamische. Shure SM7b, EV RE20. Deze zijn zeker niet ondergeschikt aan een condensator, de techniek is gewoon iets minder duur. Vooral de SM7 wordt vaak gekozen ipv veel duurdere condensators als het gaat om rock/pop mannenstemmen.

Om wat voor muziek gaat het?

Bringing Recording Studios and Audio Engineers Together at StudioAuditions.com is misschien de moeite waard om eens te kijken. Bij "jamroom sessions" staan samples van veel verschillende microfoons. Helaas staat de SM7 er nog niet bij, maar veel andere, ook goedkopere condensators wel.
          Last edited by Ibvee; 22-10-07, 11:26.
          De groeten => Micha

Comment

Working...