Geluidsopname instrument

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erik v/d Heijden
    • Jun 2006
    • 20

Geluidsopname instrument

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede microfoon om goede opnames te maken met een instrument (trompet)
    De opnames worden gewoon in de slaapkamer gemaakt, niet in een studio.
    Nu heb je van die studiomicrofoons bijvoorbeeld een van Behringer, maar er is ook een speciale instrumenten microfoon van Sennheiser
    Iemand sprak gaf aan om eens te kijken naar de studio microfoon Samson CO3U USB microfoon, maar ik zag ook microfoons van MXL, bijvoorbeeld de MXL MXL2006.

Mijn budget ligt maximaal tot de €120,-

Wie kan mij verder helpen? Ik heb hier zelf verder geen ervaring mee en weet dus niet wat goed en nu slecht is.
    Last edited by Erik v/d Heijden; 09-10-07, 15:05.
  • Lennartsound
    • Dec 2006
    • 269

Tip1: Lees je eens in. Er zijn complete opleidingen voor geluidstechnicus. Dus met een paar tips van ons kom jer niet. Je begint immers na een paar tips ook niet in aandelen te handelen op de beursvloer zonder verder enige ervaring.

Tip2: Wat wil je doen? Ben je serieus geinteresseerd om dit vaker te gaan doen. Nee -> huren, of beter besteed het helemaal uit. Wellicht dat er een aardige muziekregistratie student is die je wil helpen.
    Ja -> Ik zou het leuk vinden als het je lukt maar heb zelf ook jaren geploetert om iets moois op band te krijgen (we hadden vroeger geen CD's ) Dus klamp je niet vast aan het soort microfoon dat je gebruikt maar aan de manier (en kennis) van opnemen.

Tip3: Spaar verder. Ja ik kan je een paar microfoons aanraden maar het komt er op neer dat iets waar je wat aan hebt al boven je budget is. Alhoewel er zeer betaalbare microfoons zijn zoals de Rode NT1, de StudioProjects C1. Maar altijd nog duurder dan een Behringer of iets van die kwaliteit.