Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Mac G4, uiteraard met firewire. Nu wil ik eigenlijk voor thuis een mengtafeltje wat ik met firewire kan gebruiken, in combinatie met Cubase. Een van de enige dingen waar ik dat tafeltje voorwil gebruiken is simpele dingen als een microfoon, md speler, cd speler en whatever. Voor simpele 'producties'. Alleen kan eigenlijk niet echt iets naar mijn zin vinden. Zijn er mensen met tips en ervaringen?
Mengtafeltjes met Firewire
Collapse
X
-
Mengtafeltjes met Firewire
Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Labels: None -
Comment
-
Ook voor jou vliegt de traumacopter......
Mackie heb ik inderdaad ook aan zitten denken...Alleen die kan ik niet goed inkopen...Want de beste vertegenwoordiger wil volgens mij niks verkopen aan ons...Weet alleen niet waarom...
Ik begrijp alleen de werking nog niet helemaal...bij firewire...Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
Yamaha maakt ook een klein tafeltje met een USB aansluiting.
Is wel geen firewire maar prima geschikt voor jouw doel.
Wordt geleverd met Cubase A/4 software.
Het ding heeft ook nog een one knob compressor op de eerste 6 inputs...
Adviesprijs 461,00 ex btw, dus dat valt wel mee toch ?
Yamaha MG116C USBMixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment
-
Behalve dan dat vuurdraad geen of minder gebruik maakt van je processor toch? Tenminste, dat is wat ik weleens gehoord dacht te hebben
Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
USB: snelheid gedeeld over alle usb aansluitingen bij elkaar, ergo: 1 apparaat, snelheid maximaal voor dat aangesloten apparaat. 2 apparaten, snelheid gedeeld.
Firewire: snelheid maximaal bij 1,2 of meer apparaten.
samenvattend: USB is shared qua snelheid, firewire niet.Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Dat geldt alleen voor apparaten die direct op je computer zijn aangesloten (omdat FW zijn eigen processor heeft inderdaad). Maar de bussnelheid wordt niet meer, als je 3 apparaten via één aansluiting (en een hub) met je computer verbindt wordt de snelheid nog altijd gedeeld. Het moet immers nog steeds door dat ene draadje heen kunnen.USB: snelheid gedeeld over alle usb aansluitingen bij elkaar, ergo: 1 apparaat, snelheid maximaal voor dat aangesloten apparaat. 2 apparaten, snelheid gedeeld.
Firewire: snelheid maximaal bij 1,2 of meer apparaten.
samenvattend: USB is shared qua snelheid, firewire niet.
Met losse poorten op één computer gaat het wel op.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Als er MAC drivers voor zijn; Waarom zou het niet werken?
En olaf: misschien levert de importeur liever alleen aan winkels, aangzezien veel mackiespul toch vooral door muzikanten wordt gebruikt. Jij kunt toch ook gewoon bij een winkel kopen? Niet alles hoeft bij de importeur vandaan te komen.Last edited by sparky; 12-10-07, 12:00.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment

Comment