eigen nummers opnemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maikel_18
    • Jul 2007
    • 20

eigen nummers opnemen

beste mensen,

Wil mijn eigen nummers gaan opnemen met een goede usb microfoon.. heb er nog niet de programma's voor.. Weten jullie hier meer vanaf? Heb nu een cam microfoon hiermee kan ik wel opnemen maar kan de originele muziek niet op de achtergrond zetten.. dit gaat allemaal via de cam mic.. dat is heel erg ruizig.. Wil nu gewoon die microfoon aan het bureau monteren en koptelefoon opzetten zodat het helemaal stil is.. en dan opnemen.. Wat heb ik hier allemaal voor nodig en wat zou het ongeveer gaan kosten?

groet!
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

ehh...

ten eerste: wat voor kwaliteit denk je met een usb mic te gaan opnemen?

ten tweede: is de ruimte wel geschikt om op te nemen?

ten derde: je kunt bijv. Sony Acid of Nuendo gebruiken...
    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• studio tinpanalley
      • Jun 2007
      • 59

je kan een usb micro kopen voor minder dan 100€
      maar kijk ook eens naar de Samson G-track
      micro + line input én output
      iets boven de 100€ in duitsland

software moet je ook niet kopen,
      als je in je camera programma monteert kan je met
      windows recorder al je tracks één voor één opnemen.

grtz,

wim

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Samson heeft een USB microfoon inclusief software voor ongeveer 100.00,- is alvast een goede start...
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Maikel_18
          • Jul 2007
          • 20

hoi ja zoiets zoek ik ook.. die samson g track.. weet iemand de voordeligste site waar ik hem kan kopen?

en de sony acid ben ik nu aan het downloaden even kijken wat dit is..

Comment

• Stage-Q
            • Sep 2007
            • 389

sony acid is best simpel.

wat je gewoon kunt doen is meerdere sporen maken met opnames.

en die kun je afzondelijk uiteraard bewerken.

als je er ff een half uurtje mee bezig gaat, kom je er al snel achter hoe de software in elkaar steekt voor jou doeleinden.
            Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• Ibvee
              • Nov 2002
              • 714

Als je denkt dat je hier ooit nog verder mee zou willen gaan, dus zou willen uitbreiden, kun je het beste kiezen voor een redelijke usb geluidkaart met preamps, en een losse microfoon. Of misschien iets van de sE2200 usb (de naam is misschien iets anders), deze microfoons zijn zoiezo best netjes, daarnaast kun je deze gebruiken met zowel usb als in een normale situatie met een preamp. Zodoende is je microfoon niet direct waardeloos als je ooit besluit om de verbeteren.

Verder kun je eens kijken naar REAPER | About of KRISTAL Audio Engine , beide ondersteunen asio drivers (eigenlijk alle nette geluidskaarten gebruiken deze drivers), en kosten weinig tot niets. Hierbij is reaper het uitgebreidst, en een programma wat constant in ontwikkeling is. Dit zou genoeg moeten zijn om je aan de gang te krijgen. Als je op de MAC zit zou je kunnen overwegen om eens naar Garageband te kijken.
              De groeten => Micha

Comment

• Maikel_18
                • Jul 2007
                • 20

iemand nog een leuke goedkope (+/- 100 euro) usb microfoon waar die software al bijzit? Op internet te koop? of ergens in winkel?

dankjulliewelll

Comment

Working...