Adat <--> laptop interface

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • studio tinpanalley
    • Jun 2007
    • 59

om met protools m-powered te werken moet je zowiso een m-audio geluidskaart hebben.
    als je zonder de lightbridge wil werken zal je andere software moeten gebruiken die met asio ofzo werkt.

de lightbridge werkt zelfs zonder adat !!
    maar dan slechts 2 kanalen IN (spdif) en 4 OUT (spdif & analoog)

mvg,

wim

Comment

• Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

Dat klopt, als je PT wilt gaan moet je een ondersteunde interface hebben. Wat veel mensen doen is bijvoorbeeld deze M-AUDIO - Transit - Hi-Resolution Mobile Audio Upgrade of deze M-AUDIO - JamLab - Personal Guitar System kopen om mee te editten op een laptop.

Ik heb wel eens geprobeerd om met Nuendo te editten op m'n laptop, normaal gesproken heeft een laptop geen Asio ondersteunde audio kaart. Nuendo heeft daarvoor een soort van multimedia naar Asio conversie programmatje, maar dat werkte voor geen meter. Ik weet niet of dat verbeterd is in de nieuwe versie van Nuendo. Voor zoiets zou ik zoiezo altijd een apart asio ondersteund kaartje kopen, en niet vertrouwen op de interne kaart van een laptop.
      De groeten => Micha

Comment

• studio tinpanalley
        • Jun 2007
        • 59

als je een pcmcia slot hebt dan is de echo indigo i/o een aanrader.

zeer goede klank en lage latency (asio)

grtz,

wim

Comment

• Earfalas
          • Sep 2007
          • 14

Allemaal bedankt voor jullie advies. Ik denk dat ik voor de lightbridge ga met PT. En dan hang ik maar de lightbridge aan de laptop als ik ga editen, zo veel werk is dat nou ook weer niet.

Groeten,
          Paul

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Ben je ondertussen tevreden?

heb je geen problemen met firewire waardoor de inputs soms wegvallen?

Comment

• tarpan
              • Dec 2008
              • 266

Met firewire heb ik ook ondervonden dat sommige programma's vastlopen als je de interface even uithaalt.
              Zolang alles goed vastzit loopt alles goed volgens mij.

Ik heb deze week touwens een meevallertje gehad.
              De Motu 828 mkII firewire nieuw in de doos kunnen kopen per opbod: 388,00 lijkt me een mooi prijsje
              als je bij de brom zit...

Comment

Working...