Adat <--> laptop interface

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Earfalas
    • Sep 2007
    • 14

Adat <--> laptop interface

Hallo allemaal,

Ik heb een Yamaha 01V met daarin een MY8-AT kaart. Hierdoor heb ik dus een optisch ADAT in- en uitgang op mijn mixer. Nou wil ik dit graag aansluiten op mijn laptop zodat ik 8 kanalen kan opnemen en afspelen. Dit is mogelijk met bijvoorbeeld de multiface of digiface van RME. Maar deze apparaten hebben allemaal behalve de ADAT aansluitingen nog analoge aansluitingen. En door de AD/DA converters die hierin zitten wordt het apparaat onnodig duur. Zeker aangezien ik deze analoge in- en uitgangen niet zal gebruiken.

Is er iemand die een idee heeft of er zo een interface bestaat??

Groeten,
    Paul
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Ik weet niet of er meer opties zijn voor laptop, maar deze M-AUDIO - ProFire Lightbridge - 34-in/36-out FireWire Lightpipe Interface is uitsluitend gericht op ADAT.
    De groeten => Micha

Comment

• studio tinpanalley
      • Jun 2007
      • 59

firewire interface met adat :

alesis io14
      tascam fw1804
      m-audio lightbridge
      motu 828

grtz,

Comment

• Ibvee
        • Nov 2002
        • 714

Behalve de io14 gaat dit rijtje allemaal al behoorlijk righting de prijzen van de RME producten.
        Volgens mij is er weinig te krijgen met ADAT i/o beneden de 500 euro.
        De groeten => Micha

Comment

• Jacob
          • Jan 2006
          • 152

Een Motu 828 heb ik 2ehands voor €250 gekocht. Best een leuke optie.

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Ik heb sindskort ook een M-audio lightbridge en ben er helemaal tevreden over. En ja, natuurlijk zijn er functies niet aanwezig die je bij duurdere producten wel hebt. Je hebt in de software geen patchpaneel, laat staan een mixer en wat misschien wel het meest jammer is geen metering per kanaal. er zijn 66 inputs en 68 outputs, de metering hiervan gaat met in totaal 8 LEDS op het apparaat... Maar hey, in recording software en op je hardware zit wel metering, het is vooral een handicapje met storingzoeken. Maar goed misschien komt het nog wel eens. Voorlopig heb ik 400 euro uitgegeven en heb zelden zoveel apparaat voor mn geld gekregen, aanrader!
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• studio tinpanalley
              • Jun 2007
              • 59

alle produkten die ik heb opgenoemd zijn onder de 500€ te verkrijgen in bekende shops in duitsland.
              io 14 = goedkoopste 299€
              motu = duurste 469€

mvg,

wim

Comment

• Ibvee
                • Nov 2002
                • 714

Ah, in dat geval...

Ik kan me herinneren dat ik prijzen gezien heb voor de motu tussen de 800 en 900 euro, maar dat is al een tijdje geleden.
                De groeten => Micha

Comment

• Earfalas
                  • Sep 2007
                  • 14

thnx allemaal voor jullie advies. Ik denk dat ik voor de Lightbridge van M-audio ga. Ik moet alleen nog even kijken met wat voor een software deze gelevert wordt. Misschien dat iemand dit zo toevallig weet?

Groeten

Comment

• Ibvee
                    • Nov 2002
                    • 714

Als er ondertussen niet teveel veranderd is krijg je er alleen een m-audio versie van Ableton Live bij, naar mijn bescheiden mening heb je daar niets aan. Je zult moeten kijken naar Protools M-powered, Sonar, cubase of iets dergelijks.
                    De groeten => Micha

Comment

• studio tinpanalley
                      • Jun 2007
                      • 59

bij de lightbridge is geen software bijgeleverd.

je kan vrij kiezen met welk programma je wil werken.

het grote voordeel van de lightbridge is dat je zowel protools (m-powered)

kan gebruiken of eender welk ander programma dat met asio drivers werkt...

(cubase, nuendo, cakewalk, sonar, ableton live, logic, etc....)

steinberg heeft een nieuw programma op de markt = Sequel

een low cost (89€) sequencer programma gebaseert op cubase.

mvg,

wim

Comment

• Ibvee
                        • Nov 2002
                        • 714

Niet veel goede reacties over gelezen, moet een soort tegenhanger van Garageband voorstellen als ik het goed heb?
                        In dat geval denk ik dat reaper een betere oplossing is: REAPER | About
                        De groeten => Micha

Comment

• studio tinpanalley
                          • Jun 2007
                          • 59

k'heb reaper nog niet geprobeert maar al wel veel goede dingen over gehoord.
                          het lijkt me niet het simpelste programma om mee te beginnen ...
                          je kan reaper gratis downloaden en na de evaluatieperiode aanschaffen voor 40$.
                          zijn er hier al mensen die met Reaper werken ?
                          ben benieuwd naar hun ervaringen...

grtz,

wim

Comment

• Earfalas
                            • Sep 2007
                            • 14

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de lightbridge. Nou heb ik in een ander (oud) forum bericht iets gelezen wat ik niet helemaal begreep. Daaruit dacht ik op te maken dat je altijd minstens 2 adat groepen i/o moet aansluiten op de lightbridge. Dat het dus allemaal niet zou werken als ik maar 1 adat groep zou aansluiten, of alleen een inkomend adat signaal. Persoonlijk lijkt me dat onwaarschijnlijk. Maar kan iemand me hierover meer vertellen???

Comment

• Earfalas
                              • Sep 2007
                              • 14

mensen ik heb nog een vraag. ik heb zojuist een trail van Protools M-powered gedownload om er eens wat mee te experimenteren. Gewoon even beetje het programma bekijken enzo om eens te kijken of ik het wat vindt. Maar ik heb natuurlijk nog niet de lightbridge gekocht. En nou blijkt het dus dat M-powered niet eens op start zonder dat de hardware is aangesloten. Komt dit doordat ik een trail versie heb?
                              Behalve dat het voor nu even irritant is omdat ik het programma niet kan bekijken, maar als ik het spul zou kopen wil ik ook in staat zijn op mijn laptop in M-powered mijn opnames te bewerken enz zonder dat ik de lightbridge heb aangesloten.
                              Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt, of dit op te lossen is en hoe???

Comment

Working...