Mbox 2 mini gebruiken als externe geluidskaart

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • redscare
    • Jul 2007
    • 1

Mbox 2 mini gebruiken als externe geluidskaart

Beste mensen,

Ik heb sinds kort een Mbox 2 mini... perfect ding, maar nu wil het zo dat ik record op mijn laptop... ook nix mis mee...

maar nu moet ik steeds (om geluid te krijgen) wisselen tussen mijn Mbox (voor recording geluiden etc) en mijn mic input van de laptop ( bijv. om wat te laten horen uit itunes).

ik wil eigenlijk dat mijn laptop de Mbox ziet als enige geluids kaart zodat al het geluid door de mbox loopt en dat ik niet steeds moet wisselen tussen die twee...
    (pro tools en bij.v itunes laat ik dan niet tegelijk audio afspelen, of Pro tool of i tunes)

Wie kan mij helpen?
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Dan zul je de Mbox moeten kiezen als default audio ding. in Windows doe je dat in de geluidsinstellingen, te bereiken via het control panel. Op de Mac zit het onder system preferences en dan sound. Zeker weten doe ik het niet, maar het zou kunnen dat je nog andere drivers dan die voor protools moet installeren om het ding te laten werken. maar da's even proberen, misschien dat andere m-box eigenaars hier er wat over weten?
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

Je kunt het ook als een voordeel zien:

Stel: je bent een stille passage aan het monteren in Pro Tools. Je afluistering gaat wat harder en je drukt onverhoopt een rare toetscombinatie in: PLOEP zegt je Apple, en die komt best hard aan als je je afluistering net harder hebt gezet.

Ik maakte vaak de fout om MSN open te hebben tijdens het monteren. Als er dan iemand tegen je aan gaat lullen, krijg je kneiterhard "piedieboem" voor je kanes.

Het staat me ergens bij dat je de Mbox hardware niet buiten pro tools kunt gebruiken, maar zeker weten doe ik het niet. De Pro Tools compatibele handel van M-audio kan dit weer wel.

Comment

• BvE
        • Oct 2004
        • 385

Als je een Apple hebt kun je onder je systeempreferences klikken op sound. Daar selecteer je de mbox als je geluidsinterface. Dit werkt dan ook voor Itunes.

@ Gert: In msn heb ik alle geluiden gemute, scheelt me een hoop herrie

Comment

• Radar
          Moderator
          • Jul 2002
          • 890

Laat even weten om wat voor een laptop het gaat en nog belangrijker het platform waar je op draait.
          In de diverse m.s. windows omgevingen is het redelijk simpel om hardware uit te schakellen. ( start, configuratie scherm, ( eventueel "klasieke weergave" kiezen), systeem, Daar tablad Hardware kiezen en naar APPARAATBEHEER gaan, ding kiezen wat je wilt uitzetten, rechts klikken en daar kiezen voor omzeep helpen.
          Ik doe niet aan bijgeloof.
          Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...