Patchbay gezocht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cainnech
    • Jun 2006
    • 18

Patchbay gezocht

Dag allen,

Ik hoop eigenlijk dat er onder jullie iemand zit die wel wat afkent van patchbays.

Tegenwoordig zie ik nogal veel Ghielmetti patchbays. Maar daar ben ik eigenlijk niet zo'n fan van. Ik ben eigenlijk op zoek naar wat vroeger zo'n beetje de standaard was.

Ik ken het merk niet maar hoop dat jullie het kennen. Het wa in ieder geval geen Bantam-patch.

Het was een patch waarbij de patchcords bestaan uit grijze kabeltjes die eindigden op platte connectoren met 3 pins er op. Ze stonden niet op een rij maar de middenste stond horizontaal iets hoger dan de andere twee. Heeft er iemand een idee welk merk patchbay ik bedoel?
    En als er iemand nog een plek weet waar ik daaraan zou kunnen raken, zou ik heel blij zijn ;-)

Dus nog even concreet: een rechthoekige connector waarop drie pinnetjes staan maar niet op een rij, het middenste staat iets hoger dan de andere twee.
    Een schetsje lukte niet zo goed hier, sorry!

Thanks voor de hulp!
    Last edited by Cainnech; 25-07-07, 01:48.
    Disclaimer
    I disclaim everything. The contents of this message might be totally inaccurate, inappropriate, misguided, or otherwise perverse - except for my name (hopefully I got that right).
  • dicotm
    • Jun 2005
    • 23

Wieland stekkers

Jij bedoelt een wieland pach paneel ( http://www.smartcablingsystems.be/graf/375_050.gif ).
    is gewoon te koop bij Farnell (het kabeldeel en de inbouw dan) en anders ff googelen is altijd goed.....

Suc6
    Last edited by dicotm; 25-07-07, 16:56. Reason: fout in de tekst
    Licht, het maakt altijd herrie!

Comment

• Cainnech
      • Jun 2006
      • 18

Hey Dicotm,

Bedankt voor je reply maar het is niet Wieland.

Wat het dichtste in de buurt komt is Ghielmetti.

Als er nog iemand iets weet, let me know!

Thanks.
      Disclaimer
      I disclaim everything. The contents of this message might be totally inaccurate, inappropriate, misguided, or otherwise perverse - except for my name (hopefully I got that right).

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by dicotm
        Jij bedoelt een wieland pach paneel ( http://www.smartcablingsystems.be/graf/375_050.gif ).
        is gewoon te koop bij Farnell (het kabeldeel en de inbouw dan) en anders ff googelen is altijd goed.....

Suc6
        Deze zijn voornaleijk voor 220V, en dus voor dimmer patches

Comment

• BvE
          • Oct 2004
          • 385

Ik weet welke je bedoelt, die zitten in de reportagewagens en studio's van dutchview ook ingebouwd. Dat zijn fijne dingetjes, en nemen ook weinig ruimte in beslag. Ik kan ook niet zo op het merk komen helaas...

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

Ik weet perfect wat je bedoeld.
            FRB-patch

De overgang naar Ghielmetti heeft voor een groot deel te maken met de AES standaard.
            FRB is hiervoor namelijk niet echt goedgekeurd, Ghielmetti wel.

Nu heb ik beide systemen al wat gebruikt + geïnstalleerdt. En ik ben toch wel een ghielmetti fan geworden.
            Wel de juiste patch gebruiken dan.

Ghielmetti heeft een 48 i/o in 1U, zonder te druk te worden. Terwijl FRB met 24 i/o al te druk wat op 1U.

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

Ik heb er trouwens nog 1 liggen thuis, en misschien kan ik er nog wel enkele vastkrijgen.
              Prjskaartje zal echter niet echt mals zijn....Die dingen gaan nog wel wat geld.

Comment

• Cainnech
                • Jun 2006
                • 18

Lifesound, you're the man !!!

Het is inderdaad FRB.

Omdat ik voorlopig toch nog even wegblijf van digitaal geluid ga ik toch even zoeken naar wat tweedehands FRB patchbays.

Bedankt voor de hulp jongens !!!
                Disclaimer

Comment

Working...