hoe m'n analoge mengtafel naar pc?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mark66
    • Jun 2007
    • 1

hoe m'n analoge mengtafel naar pc?

Hallo,
    Ik wil mijn analoge mengtafel op mijn pc aansluiten voor digitale opnames.
    Wie kan mij vertellen hoe dat gaat en óf dat gaat?(bestaat er bv een apparte kabel of apparaat voor?)
    cheers, Mark
  • kees22
    • Feb 2007
    • 110

gewoon via de line-in op je pc
    Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.

Comment

• gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

Hallo Mark66, en welkom.

Geef altijd zoveel mogelijk info als je een vraag stelt. Zoals je bericht er nu staat, kunnen we er eigenlijk niets mee. Merk en type mengtafel, merk en type geluidskaart en eventueel merk en type computer (bijvoorbeeld voor als je geen externe geluidskaart gebruikt) zijn van groot belang om te bepalen welke bekabeling je nodig zult hebben.

Groetjes,
      Gert

Comment

• 4uss
        • Aug 2005
        • 578

Wil je gewoon je L-R uitgang van je mengtafel opnemen of wil je alle kanalen apart opnemen? Daar zit een wezenlijk (groot) verschil tussen!

Comment

• BvE
          • Oct 2004
          • 385

Heb je al een idee met welk programma je de opnames wilt maken en of je dat ook op locatie zou willen doen?

Comment

• sandur
            • Oct 2005
            • 85

Ik gebruik een Edirol UA25 externe geluidskaart en een laptop met Windows XP, de geluidskaart heeft zowel XLR als jack aansluitingen. Deze stuur ik aan via de matrix mixer van mn A&H GL2400 zodat ik het volume onafhankelijk van mn eindvolume kan regelen en eventueel een subgroepje meer of minder hard kan zetten.

Werkt goed, wel altijd oppassen (of maatregelen nemen) voor aardlussen en dus brommen en storen.

Comment

Working...