focusrite LE hitteprobleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

focusrite LE hitteprobleem

Beste,
    Ik stel vast dat mijn focusrite octopre LE met ADAT optie zeer warm wordt aan de bovenkant.
    Is dit normaal? kan dit kwaad? Is er een probeem wanneer je er een paar boven elkaar in een 19" flightcase steekt ivm de warmte?
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Tsja, ik kan er niet echt een antwoord op geven, meestal is teveel warmte niet goed voor een apparaat.
    Onze Focusrite Saffire Pro 26/e wordt ook vrij warm, en onze TC M-One ook. Deze twee samen in een rack geeft een leuk straalkacheltje, maar lijkt me inderdaad niet heel goed voor de interne componenten.

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

Focusrite compounder wordt ook flink warm.. Misschieen focusrite eigenschap ?
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

Als ik juist ben heeft deze een klasse A preamp en deze worden inderdaad warmer. Ik dacht ook ergens in een faq van dat product gelezen te hebben dat dit 'normaal' is voor het product en dat werd aangeraden van de warmste apparaten onderaan in het rack te monteren eventueel met lege ventilatieunits ertussen.
        Weet niet meer dat het van de Octopre was of Octopre LE maar ik acht de kans groot dat ze beiden dezelfde preamps bevatten.

Het blijft natuurlijk een feit dat elektronen meer in het rond dansen door warmte en dus meer ruis genereren, maar de apparaten zijn ook gebouwd op het iets 'warmer' worden.

Mijn advies zou dan zijn van ze niet pal boven elkaar te gaan monteren maar een halve rackunit plaats te laten zodat er lucht langs kan.

Edit:
        Even gekeken en in de faq van de voicemaster spreken ze erover, maar ik heb denk ik nog een iets andere verwoording gezien bij een ander product.
        Focusrite: Product FAQs
        Last edited by Dikke Foaf; 04-06-07, 01:06.

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Ik kan uit ervaring vertellen dat de octopre ook flink aan temp wordt.
          Dit is normaal.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Oef,
            Ik heb net geïnvesteerd in 5 focusrite octopre LE preamps.
            Ik dacht al weer dat ik iets mispeutert had.

Ik zal ze idd met speling tussen monteren. Eventueel ook eens kijken naar extra koeling casekoeling.

Comment

Working...