Berhinger F-control

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timflip
    • Jan 2006
    • 12

Berhinger F-control

Hallo allemaal,

Dit is waarschijnlijk een echte newbie vraag, maar ik stel hem toch.
    Ik heb een apparaatje nodig waarmee ik een gewoon keyboard mee op kan nemen, en op de computer zetten om te branden.
    Ik heb zelf een mengpaneel en microfoons en kabels en zo, maar ik heb geen idee hoe ik zoiets doe.
    Ik dacht zelf aan een berhinger F-control Behringer F-CONTROL AUDIO FCA202
    Kan wat ik wil hiermee...?
    Zo nee, wat moet ik dan hebben??
    Mijn butget is niet zo heel erg groot.

alvast bedankt,

Tim
    Carpe Diem
  • MusiQmaN
    • Sep 2006
    • 328

fijn bakkie, heb k ook gehad icm een apple g3.

SImpel, steek m in de computer (of laptop) laat de com, hem herkennen als geluidskaart, inpluggen van insturment, even afsgtellen in het bijgeleverde ableton lite 4, en opnemen maar. Het meegeleverder proggie is zeer makkelijk en handig.

Binnen een halve dag weet je al hoe je wat kan opnemen.

Zeer goede prijs kwaliteits verhouding, zeker met ableton live lite 4 erbij.

Kijk ook eens naar deze:

Marktplaats.nl > Yamaha UW10 USB Audio Interface / digitaal + analoog - Muziek en Instrumenten - Overige Muziek en Instrumenten

voordeel is dat deze gevoed word door de usb (geen extra adapter zoals de f control), wat ook een nadeel is (hoger cpu gebruik)

of deze:

Marktplaats.nl > egosys u24 usb audio interface - Computer Hardware - Geluidskaarten en Luidsprekers

met een test rapportje over de egosys:
    Test and Measurement Software - PureBits.com

Marktplaats.nl > audio interface emagic 6|2 - Computer Hardware - Geluidskaarten en Luidsprekers
    Last edited by MusiQmaN; 22-12-06, 10:53.
    Drummer en techniek freak.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Leuk ding voor een klein budget en zal zeker kunnen wat jij wilt maar let op dat je voor de Behringer F-Control wel firewire moet hebben in je computer wat nog niet altijd standaard op elke computer zit.

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

Originally posted by vasco
        Leuk ding voor een klein budget en zal zeker kunnen wat jij wilt maar let op dat je voor de Behringer F-Control wel firewire moet hebben in je computer wat nog niet altijd standaard op elke computer zit.
        Pak dan de USB versie. Die kost de helft en doet hetzelfde.

Comment

• MusiQmaN
          • Sep 2006
          • 328

Originally posted by jadjong
          Pak dan de USB versie. Die kost de helft en doet hetzelfde.
          met veel mindere kwaliteit. niet alleen in afwerking, maar ook in snelheid en daardoor ook in kwaliteit.
          Drummer en techniek freak.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Originally posted by MusiQmaN
            met veel mindere kwaliteit. niet alleen in afwerking, maar ook in snelheid en daardoor ook in kwaliteit.
            Doorvoersnelheid en kwaliteit hebben niets met elkaar te maken. Daarbij liggen USB 2.0 en Firewire niet zover uit elkaar wat doorvoersnelheid betreft dus dat is onzin.

Als je zegt de USB versie doet het op 16Bit/48KHz tegen de Firewire versie 24Bit/96KHz zeg ik; Ja verschil in kwaliteit. Maar als je echt kwaliteit wilt zou ik verder kijken dan Behringer.

Weet jou budget niet, en begrijp dat je wel Firewire wilt/hebt dus geen extra kosten om dat in je computer te bouwen, dus zal niet te hoog inzetten maar wat denk je van een Edirol FA 66.

Comment

• Timflip
              • Jan 2006
              • 12

Bedankt voor de reactie allemaal.
              USB of FIREWIRE maakt mij niet zo veel uit (tenzij het met de kwaliteit te maken heeft) , want ik heb het beide op mijn computer.
              MusiQman, bedankt voor de links, ik zal eens rustig gaan kijken.
              ow ja, Mijn budget ligt rond de 300 euro, mits ik daar dan iets goeds voor terug krijg

Groet,

Tim
              Carpe Diem

Comment

Working...