opname met computer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

opname met computer

Weet iemand hoeveel kanalen we kunnen opnemen met computer. Wel te verstaan op een werkbaar niveau.

vb een computer met 3.4GB processor en 2 GB ram met een Sata2 hardeschijf.

Tot hoeveel kanalen kun je comfortabel gaan voor opname?
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Een 3.4Gb processor ken ik niet, 3.4MHz weer wel.

Met deze specs kun je best veel kanalen opnemen maar heb je dat ook nodig. Bijvoorbeeld, ik doe op een laptop 1.8MHz met 1Gb makkelijk 16 kanalen via firewire. Misschien heb je meer info over wat je wilt gaan doen.

Je kunt natuurlijk ook bij de recording hardware kijken naar de minimale specs die nodig zijn om dat te kunnen gebruiken aan/in je computer. Tel je iets bij die specs op zodat je zeker comfortabel zit.

Comment

• Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

Daar is weinig over te zeggen, als je een normale computer hebt, maakt de computer weinig uit, des te meer het systeem waarmee en de kwaliteit waarin je opneemt.
      Het gaat er meer om hoe je die kanalen de computer in krijgt.
      [FONT=Verdana]Als je een systeem zoals apogee symphony, protools HD3 of iets met RME [/FONT][FONT=Verdana]HDSP 9652 kan je makkelijk tot 52 kanalen 96khz 24bit komen, zolang je geen plugins draait.
      In het geval van Protools HD3 nemen de dsp's een deel van de rekenkracht over, waardoor meer mogelijk is. De RME kaart heeft ook een dsp, en volgens mij de symphony kaarten ook wel, maar waarschijnlijk zijn dat alleen mix-dsp's waardoor direct monitoring je cpu niet belast.
      Het geval met audio is, zolang je dus geen plugin's draait, hoeft de processor zeer weinig te doen, omdat er in de computer niets aan het digitale signaal hoeft te worden gedaan. Het wordt digitaal gemaakt door de converters, de dsp van de kaart kan de direct monitoring verzorgen, het enige waar de processor bij komt kijken is het draaien van je DAW, bepalen waar de audio op je harddisk komt te staan, en een paar kleine andere dingetjes, verder hoeft er aan die grote bak audio data niets gedaan te worden.
      Daarnaast is er altijd een verband tussen de kwaliteit en het aantal kanalen.

Een computer met een goeie processor en lekker wat RAM zal niet zo snel problemen geven.
      [/FONT]
      Last edited by Ibvee; 13-12-06, 14:42.
      De groeten => Micha

Comment

• TonBeljon
        • Apr 2006
        • 104

Originally posted by frederic
        Weet iemand hoeveel kanalen we kunnen opnemen met computer. Wel te verstaan op een werkbaar niveau.

vb een computer met 3.4GB processor en 2 GB ram met een Sata2 hardeschijf.

Tot hoeveel kanalen kun je comfortabel gaan voor opname?
        Meer dan genoeg voor 99% van de toepassingen.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by vasco

Met deze specs kun je best veel kanalen opnemen maar heb je dat ook nodig. Bijvoorbeeld, ik doe op een laptop 1.8MHz met 1Gb makkelijk 16 kanalen via firewire. Misschien heb je meer info over wat je wilt gaan doen.

Je kunt natuurlijk ook bij de recording hardware kijken naar de minimale specs die nodig zijn om dat te kunnen gebruiken aan/in je computer. Tel je iets bij die specs op zodat je zeker comfortabel zit.
          sorry het is idd Mhz

Comment

• 4uss
            • Aug 2005
            • 578

Originally posted by vasco

Originally posted by frederic
            sorry het is idd Mhz
            Zullen we voor de Ghz gaan? 3.4Mhz (en ook 1.8Mhz) is opzich best snel, maar niet als computer om audio op te nemen. 3.4Ghz = 3400Mhz is wel ruim voldoende...

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by 4uss
              Zullen we voor de Ghz gaan? 3.4Mhz (en ook 1.8Mhz) is opzich best snel, maar niet als computer om audio op te nemen. 3.4Ghz = 3400Mhz is wel ruim voldoende...
              Blond, blond, blond...
              Je hebt helemaal gelijk!

Comment

Working...