Welke interface?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Let met die M-audio heel goed op dat je NOOIT VAN Z'N LEVEN de firewire kabel hotplugt op je laptop. Heb ik namelijk wel gedaan. Heb het groote vermoeden dat de firewire poort van m'n laptop voorgoed onbruikbaar is, iig krijg ik m'n 1814 met geen mogelijkheid meer goed aan de praat op dat ding.

Verder is het ding wel aardig, alleen er zitten een paar ontwerp keuzes in die ik waardeloos vind. De pre-amp heeft heel weinig gain, heb em tot nu toe gebruikt met een beyer m201 (dynamisch), en een SE Z5600a mk2 (buizen condensator), en beide keren moest ik em vrijwel helemaal opendraaien. Ben dus nu al bang voor de keer dat ik er een mic op wil zetten met hele lage output...

De headphone output volume knoppen zijn software controllers, dus geen echte volume knoppen, wat betekent dat ze niet zo nauwkeurig zijn, en last hebben van het software controle probleem.

Software controle probleem:
    Met het grootste gedeelte van alle audio programma's die asio drivers gebruiken werken de software knoppen op de voorkant ineens niet meer. Volgens M-audio is dit opgelost in Protools M-powered 7.3 . Maar dan blijven dus nog over alle andere programma's.

7.3 nog niet geprobeerd, aangezien ik student ben dacht ik: mooi, dan kan ik de academic aanschaffen, volgens de website is dat ook voor studenten. Helemaal een brief van school geregeld dat ik echt student ben daar, opgestuurd naar M-audio UK (via een erkende m-audio shop), maar die wezen het af.
    Vaag verhaal over iets dat het alleen voor scholen is, en dat die het alleen kunnen kopen blablabla, wacht nog steeds op een mailtje terug.

Veel succes met je 1814!
    Het is dat ik zo nodig Protools wilden draaien zodat ik protool projecten thuis kan openen. Anders had ik er nu spijt van gehad, en zou ik voor de presonus firestudio zijn gegaan. Dat lijkt me echt een super ding!
    De groeten => Micha

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by Ibvee
      usb 2.0 is 480 mbps, firewire 400 is 400 mbps en 800 uiteraard 800 mbps als ik het goed heb, dus zou usb 2 sneller zijn dan firewire 400. Maar deze getallen maken helemaal geen flikker uit, als je kijkt naar de specs van de algemene firewire kaart tov van de usb kaarten zie je dat de firewire kaarten over het algemeen hogere trackcounts icm hoge bit en samplerates halen, wat betekent dat fabrikanten voor zwaardere kaarten eerder gebruik maken van firewire. En er zijn nog niet zoveel kaarten met firewire 800...
      het grote voordeel van firewire is dat er een zero CPU load is bij streaming data naar de hardeschijf.
      Zelfs met firiwire 400 haal je hogere prestaties dan met USB 2.0.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

een mooi voorbeeld van firewire kan men zien met de SAFFIRE PRO 26 I/O van Focusrite.
        Ik heb enkele maanden geleden dit zien werken op een iets wat oudere laptop met 512mb ram.
        Hij trok alle 24 kanalen probleemloos binnen.

Comment

• soep
          • Jul 2005
          • 37

Let met die M-audio heel goed op dat je NOOIT VAN Z'N LEVEN de firewire kabel hotplugt op je laptop.
          Vraagje: had/heeft jouw laptop de 4- of de 6-pins FWaansluiting (met of zonder voeding over de FW dus...)?
          Van de 6-pins is het namelijk bekend (staat ook op de website van M-audio) dast hotpluggen gevaar kan opleveren voor je poort, wanneer de 1814 aanstaat. Het schijnt dat een FW-poort de "harde" onderbreking van de stroomvoorziening niet leuk vindt....
          bedankt...
          soep
          Tja...

Comment

• Ibvee
            • Nov 2002
            • 714

M-audio waarschuwt overal, dat klopt, en over het algemeen is het bekend dat firewire hotplugging nog wel eens problemen kan geven.

Ik heb een tijdje gezocht naar een laptop met een 6-pin aansluiting, maar daar zijn er maar heel weinig van, en in dat geval moet je van M-audio nog steeds de externe voeding gebruiken omdat een 6-pin firewire van een laptop niet genoeg voeding kan leveren voor het apparaat. Mijnes heeft een 4-pin dus, en die heeft dus juist het probleem. Ik had em een keer mee voor een life opname, en had een wat langere firewire kabel meegenomen. Denk dat die firewire kabel niet helemaal goed was, iig werkte het niet zoals ik verwacht had. Omdat ik een beetje onder tijdsdruk stond d8 ik van nou, ff snel dan, en toen werkte het uiteindelijk dus helemaal niet meer.
            Het was nogal een apart geval, want toen ik weer thuis was en het nog even uit probeerde op m'n laptop werkte de 1e firewire poort van de kaart helemaal niet meer, de 2e nog zo nu en dan wel, maar viel af en toe weg. Mijn conclusie was dus dat de 1e firewire poort van de kaart er ook niet helemaal heel van is gebleven, en de 2e nog helemaal goed is, en die van m'n laptop ook niet helemaal meer werkt.
            Maar op m'n normale computer met pci-firewire kaart met 6-pin poorten werken zowel poort 1 als poort 2 van de kaart vlekkeloos. Vind het nogal een vaag verhaal, kwa dus die 1e poort van m'n 1814, maar misschien dat ie het allemaal niet zo'n probleem meer vind als ie voeding via de firewire krijgt, wat dus het geval is bij m'n gewone computer.
            De groeten => Micha

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Motu komt af met audiowire. Zou dit het zelfde zijn als firewire?

Comment

• Ibvee
                • Nov 2002
                • 714

Nee, het is wel gebasseerd op Firewire. Maar je hebt hiervoor een aparte MOTU Pci kaart nodig met audiowire poorten. Weet niet precies hoe ze dat systeem hebben opgebouwd, maar volgens mij zitten oa de mix en routing chips op de pci kaarten.
                De groeten => Micha

Comment

Working...