Advies voor realtime opnemen op cd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suzanne
    • Nov 2006
    • 3

Advies voor realtime opnemen op cd

Ik zoek advies voor de volgende situatie:

Ik zoek een mogelijkheid om gesproken woord direct op cd op te nemen.
    Deze cd's hebben liefst ook markers om de 5 minuten, en zijn, zonder nabewerking, direct mee te nemen.
    Dit hoeft geen portable solution te zijn.
    Goede microfoon is aanwezig, vooralsnog doe ik dit nog altijd op audiocassettes...

Cd-opname apparatuur, computer (hard- en software), weet iemand of de gewenste situatie mogelijk is, en hoe?
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Mogelijkheid 1: een stand-alone CD-recorder (bijvoorbeeld van tascam), deze is in staat direct in real-time audio op te nemen. Tijdens de opnames kun je trackmarkers plaatsen. Volgens mij kan dit niet achteraf. Deze CD zou je dan in een PC kunnen dupliceren. (Bijvoorbeeld met Nero)

Mogelijkheid 2: Opnemen in een PC (of MAC) in software als wavelab. Nadat de opnames klaar zijn kun je eenvoudig trackmarkers plaatsen en vanuit de software een CD branden, die je vervolgens weer kunt dupliceren. (ook weer met iets als Nero)
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Suzanne
      • Nov 2006
      • 3

Dank je Sparky.

Vooral die eerste mogelijkheid ga ik onderzoeken. Bij de 2e is het achteraf moeten branden van een cd echt een obstakel. (Klant moet direct een cd mee kunnen nemen)

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

Mac + M-box en peak software. Heb ik net aangeschaft (peak) en werkt tot nu toe ok

Comment

• Jacob
          • Jan 2006
          • 152

Zelf neem ik elke avond de voorstelling op mbv van een Tascam cd writer. Ik denk de CDRW700, maar zeker ben ik daar niet van. Dit zonder problemen en goed afspeelbaar op cd-speler. Handmatig maak ik bij elk applause een marker.

Comment

• Suzanne
            • Nov 2006
            • 3

Ik heb nu ook gevonden:
            Roland CD-2, Marantz CDR 310, en iets obscuurs als Coomber.
            Iemand bekend met deze apparaten?

Comment

Working...