Synchronisatie probleem Nuendo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rikvanderploeg
    • Oct 2005
    • 9

Synchronisatie probleem Nuendo

----------------
    Last edited by Rikvanderploeg; 23-08-11, 01:36.
  • dicotm
    • Jun 2005
    • 23

het kan te maken hebben met de responstijd van de audiokaart die je gebruikt maar volgens mij heb je altijd last van latency dat krijg je (wat ik er van begrepen heb) nooit goed

Suc6
    Licht, het maakt altijd herrie!

Comment

• Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

Jou onboard geluidskaart gebruikt standaard mediadrivers, dus geen low-latency drivers. Daarnaast heeft het apparaat misschien ook nog wel een dubbele clock, 1 voor het afspelen en een voor het opnemen, wat betekent dat je track uberhaupt nooit synchroon gaat lopen.

Nuendo heeft een speciaal tooltje om je drivers van je 'normale' geluidskaart enigsins low-latency te maken, dat heet 'asio multimedia setup'. Waarschijnlijk is dat niet genoeg om te bereiken wat jij wil.

Het handigste is om een externe geluidskaart met Asio driver ondersteuning te kopen. Asio drivers zijn low-latency drivers, en Nuendo is een product wat Asio drivers ondersteund. Hoogstwaarschijnlijk heb je dan nergens meer last van.

Fabrikante van Asio ondersteunende geluidskaarten zijn onder andere: M-audio, E-mu, edirol, tascam, yamaha, focusrite, digidesign, lexicon, presonus, tc-electronics enz.
      Ze zijn allemaal net iets anders, kies er eentje die veel goede reacties krijgt, en aan jou eisen voldoet kwa mogelijkheden en budget.
      De groeten => Micha

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

gewoon een klein submixertje gebruiken (tapco oid)
        Daar je afluistering vandaan halen en de td opnemen zonder terugluistering. Dan werkt het prima.

Terugluisteren door de computer heen is voor percussie nooit bevredigend te krijgen qua latency
        lekker belangrijk!

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Misschien een raar idee, maar is het niet veel leuker (en makkelijker) om om je drum partijen in MIDI op te nemen?

Zo heb je ten eerste geen latency probleem.
          Je audio kwaliteit gaat niet verloren door een onboard geluids kaart.
          Je kan je partijen aanpassen nadat je ze hebt ingespeelt. (eventueel strakker maken etc)

Dat is nou juist het leuke van een electronisch drumstel!!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

ook met midi opnemen in een sequencer setup heb je latencyproblemen. Daar geldt hetzelfde bij als bij audio opnemen. Je moet het directe geluid afluisteren. En niet wat de compu van het op te nemen ding maakt.
            lekker belangrijk!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

maw, een goeie geluidskaart is de boodschap.

Ik zou eens kijken naar een Digiface van RME met PCI slot voor labtop.

Comment

• drumsix
                • Oct 2006
                • 2

Met Midi opnemen gaat wel goed.
                Directe afluistering uitschakelen (direct monitoring in Nuendo).
                Je drumgeluid uit je module halen, en alleen midi opnemen.
                Ook dan nog wel wat latency problemen, maar zijn veel minder.

Comment

• Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

Motu is misschien wat hoog gegrepen als je net begint met opnemen. De kaarten zijn erg goed, maar daarom ook wat aan de prijzige kant. Als ik jou was zou ik eens kijken naar de M-audio fast track pro:
                  M-AUDIO - Fast Track Pro - 4 x 4 Mobile USB Audio/MIDI Interface with Preamps

Heeft hele mooie specificaties. 2 mic voorversterkers, zou je ooit nog eens een akoestische set (erbij) op willen nemen, inserts(!!), voor drum handig als je er een compressor tussen wil stoppen. Midi, als je toch nog met Midi wil gaan werken, en een hele handige functie voor low-latency monitoring. Hij kan het directe signaal uit de preamps met het signaal uit de computer waar je bij mee wilt spelen mixen. Dat betekent dus dat je op het gespeelde signaal geen latency hebt, wat erg handig is voor drums. Naast dus een koptelefoon versterker. Ondersteunt ook nog Protools m-powered!
                  Ik werk niet voor m-audio, maar ik ben een groot voorstander van 'het juiste product voor de juiste persoon', en iets zegt mij dat dit is wat jij zoekt

De groeten => Micha

Comment

Working...