Nieuwe Tascam DM-4800

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Nieuwe Tascam DM-4800

Heeft iemand ervaring met de nieuwe tafel van tascam?
    meerbepaald in combinatie met de nieuwe firewire interface. (32i/o en DAW)

• Smit-PA
    • Oct 2006
    • 63

nee, maar moet zeggen dat er veel posetiefe dingen over gehoord heb!
    Geluid is een levenswijze.
    Wie niet horen wil moet, maar voelen.

Comment

• Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

heb er een paar threads over gezien op Gearslutz.com - Powered by vBulletin doe een search naar iets van tascam dm4800 oid.
      De groeten => Micha

Comment

• drumsix
        • Oct 2006
        • 2

Super tafel

Ben zelf in het bezit van de tascam DM24.
        Alles wat hierop mist (vooral DAW functionaliteit) zit hier wel op.
        SOund technisch gezien miste ik al niets op de DM24.

Drumsix

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1086

Even een oud Topic nieuwe lucht inblazen:

Heeft iemand de Tascam DM4800 al in live situatie durven gebruiken? i/o specs zijn voor zijn prijs zeer gunstig tov vergelijkbare Yamaha tafels. DM1000 en Dm2000 zijn natuurlijk van oorsprong ook productie-consoles, maar live (indien je er je weg een beetje op kan vinden) ook prima te gebruiken. Als dit ook voor de Tascam zou gelden...

Hoe is het met de snelheid van werken op deze tafel?
          Intuitief?
          Hoe is hij klankmatig?
          Degelijk gebouwd/sterk genoeg voor On the Road?

overige info: welkom!

@lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• drummerke
            • Oct 2006
            • 432

Hey,

Ik werk zelf al een aantal jaar met een dm-24 (vorige versie dus). Qua bedienings gemak is het iets anders dan een yamaha (of een roland) digitale mixer. Veel dingen staat gespiegeld tussen tascam vs yamaha. Mocht eens een klusje doen met een DM1000 yamaha in theater en was de eerste keer dat ik de mixer onder handen kreeg. Heb de show toch mooi kunnen afwerken al durfde ik me af en toe wel eens misdrukken wat knoppen betreft (omdat ik werk met een tascam).

Persoonlijk denk ik zelf dat tascam toch iets meer studio mengtafel is, ik krijg momenteel hier en daar last van rare autofader reactie's.

Voor life is het ook leuk als je er een laptop kan aanhangen voor extra beeld info enzo. Heb zo een keertje mogen mixen op een yamaha OV1 v2 en is best wel handig om extra info te hebben dan alleen een klein display op je mixer. Naar mijn weten is dit bij de tascams nog steeds niet zo handig.

Greets

Comment

• nightline
              • Oct 2002
              • 1001

QUOTE=@lex;507636]Even een oud Topic nieuwe lucht inblazen:

Heeft iemand de Tascam DM4800 al in live situatie durven gebruiken? i/o specs zijn voor zijn prijs zeer gunstig tov vergelijkbare Yamaha tafels. DM1000 en Dm2000 zijn natuurlijk van oorsprong ook productie-consoles, maar live (indien je er je weg een beetje op kan vinden) ook prima te gebruiken. Als dit ook voor de Tascam zou gelden...

Hoe is het met de snelheid van werken op deze tafel?
              Intuitief?
              Hoe is hij klankmatig?
              Degelijk gebouwd/sterk genoeg voor On the Road?

overige info: welkom!

Inderdaad, ff nieuw leven inblazen.... Ik was eigenlijk op zoek naar andere info en kwam dit topic tegen.
              Ik werk met een DM3200, het kleinere broertje van de 4800, uitsluitend live en theater.
              Het is een erg fijne tafel om mee te werken, klankmatig beter dan digitale mixers welke het dubbele kosten, aldus de reacties op diverse forums.
              De mixer lijkt mij degelijk genoeg, al werk ik er nog maar een jaar mee.
              Wat mij afgelopen week nog heel erg opviel tijdens een theater-productie, was de enorme headroom op de inputs, een aantal spelers verhoogde het stemvolume enorm tijdens een improvisatie act, alle 3 de kanalen gingen vol in het rood, maar aan de uitgang was hier niets van te merken.

Maar er zijn ook nadelen:
              -nog geen EQ op de master en de aux-en
              -de EQ functie wordt uitgevoerd op een uitbreidingskaart, dit kost dus een plug-in slot ( vooralsnog niet leverbaar )
              -Tdiff aansluitingen zat, alleen erg weinig apparatuur die je in live situaties hierop aan kan sluiten
              -slechte manual, wel een goed forum voor vragen, tips en tricks
              -voor de DM3200 geen plug-in kaart met meerdere ADAT aansluitingen

Meer vragen? ik hoor het wel..

Mvg

Jack