2 computers synchroniseren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

2 computers synchroniseren

Ik merk dat je wel vlot 24 kanalen kunt opnemen. Van dan af begint het moeilijk te worden.
    Zou er een mogelijkheid bestaan om 2 computers te gebruiken en te laten samenwerken?

is dit te doen met bestaande softwarepakketten zoals Cubase enz
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

24 Kanalen op 24bit/96KHz is zo'n 7MB per seconde, als je pc dat niet aan kan is er toch iets goed mis. Wat heb je staan?

Comment

• emiel-r
      • Mar 2006
      • 169

dit is inderdaad mogelijk. Cubase en dergelijke programma's maken gebruik van verschillende soorten tijdcodes waarmee je apparaten/pc's kan slaven. dit gaat over je midipoort (MTC, midi time code) of over audio (SMPTE). Het kan dus. Ik denk echter dat een betere optie is je pc zodanig uit te breiden dat het met een pc kan. Werkt uiteindelijk toch prettiger.

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

Als je vastloopt is het vaak al handig om je effecten via een pocessor insteekkaart te doen. (die dingen klinken meestal nog beter dan de gewone effecten dus je gaat er dubbel op vooruit) Daarmee haal je al heel wat belasting van je processor af.

Ik gebruik daarvoor een UAD kaart maar je kan te ook van andere merken zoals TC/electronic kopen.

Ook moet je ervoor zorgen dat je het operating system en programma niet op de zelfde harddisk hebt als de audiodata.
        lekker belangrijk!

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Zoals eerder gezegt moet het geen enkel probleem zijn om meer dan 24 kanalen te gelijk op te nemen.

Mocht je tegen problemen aanlopen:
          - is je HD snel genoeg?
          - belast je je processor niet te veel met andere programma' s

Ik heb in het verleden tot 48 sporen op 1 computer opgenomen.
          24 moet dus geen enkel probleem zijn.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by Mathijs
            Zoals eerder gezegt moet het geen enkel probleem zijn om meer dan 24 kanalen te gelijk op te nemen.

Mocht je tegen problemen aanlopen:
            - is je HD snel genoeg?
            - belast je je processor niet te veel met andere programma' s

Ik heb in het verleden tot 48 sporen op 1 computer opgenomen.
            24 moet dus geen enkel probleem zijn.
            Ik heb met 24 sporen gen enkel probleem. met 32 wordt het iets wat moeilijk. Vooral in het navigeren (knippen en plakken) na de opname.
            Last edited by frederic; 24-07-06, 12:55.

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

..En dan nog, zelfs 64 zou geen al te groot probleem mogen zijn.Veel VST-instrumenten en plugins dat is waar computers eerder moeilijk gaan doen.
              Kun je wat pc specs geven?

Overigens kun je als je cubase SX gebruikt VST system link gebruiken, voordeel hiervan is dat alles sample-accuraat blijft en je geen midi-jitter problemen hebt. Ik heb het zelf pasgeleden zonder succes geprobeerd werkend te krijgen, helaas. kan je dus niet vertellen hoe goed dat het werkt.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...